۲ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85178994
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم اعتبارات شهرستان سبزوار ۳۹ درصد افزایش یافت

 سبزوار- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و توازن منطقه‌ای امسال به این شهرستان اختصاص یافت که این میزان نسبت به پارسال ۳۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمی کردیانی روز دوشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی سبزوار افزود: این اعتبارات از محل تملک دارایی‌های سرمایه ای استانی، ردیف ۲ درصد سهم نفت و گاز و توازن منطقه ای بین دستگاههای اجرایی شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه عمده این اعتبارات صرف اجرای طرحهای عمرانی نیمه‌تمام می‌شود، اظهار داشت: تکمیل و شتاب‌بخشی ۱۰۳ طرح عمرانی نیمه تمام در شهرستان سبزوار از محل اعتبارات سال جاری مورد توجه قرار گرفته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: عمده اعتبارت مورد نظر در قالب ۲۴ فصل، ۴۰ برنامه و ۱۰۳ طرح در حوزه راهها و حمل ونقل، توسعه خدمات شهری، آب و فاضلاب و منابع آب، بهداشت و درمان، ورزش و تفریحات، فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی و گردشگری ، صدا وسیما (تعمیر، بهسازی و تجهیز شبکه دیجیتالی صدا و سیما)، آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه‌ای، بنیاد مسکن و موارد دیگر هزینه می شود.

ابراهیمی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند نسبت به جذب کامل اعتبارات استانی، ملی و سفر استانی دولت تلاش کنند و یکی از مهمترین شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاهها میزان جذب اعتبارات مربوطه است.

سهم اعتبارات شهرستان سبزوار ۳۹ درصد افزایش یافت

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ و در اقدامی جهادی عملیات آبرسانی به ۱۱ روستای محروم این شهرستان با همکاری خیران، قرارگاه محرومیت‌زدایی و آب و فاضلاب سبزوار به سرانجام رسید.

ابراهیمی گفـت: امسال هم انتظار است اداره آب و فاضلاب شهرستان با بهره گیری از همه ظرفیت ها و به ویژه استفاده از ظرفیت قرارگاه محرومیت زدایی و کمک خیران نسبت به توسعه شبکه آبرسانی روستاها و اصلاح و بهسازی شبکه آب در برخی مناطق روستایی که دچار مشکل هستند، اقدام کند.

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف آب و برق توسط شهروندان گفت: با توجه به خشکسالی ها و محدودیت منابع آب، شهر سبزوار با کسری آب حدود ۳۰۰ لیتر در ثانیه روبه رو است هر چند این موضوع با تلاش جهادی شرکت آب و فاضلاب مدیریت شده و با کمترین مشکل مواجه هستیم اما ضروری است برای عبور از تنش آبی و رفع ناترازی تولید و مصرف برق از همه ظرفیت و امکانات برای گذر از این بحران استفاده شود.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha