بیش از ۴۱۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های اردبیل نصب شد

اردبیل-ایرنا-مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در ۲ سال اخیر بیش از ۴۱۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی به منظور مدیریت مصرف آب بر روی چاه‌های استان نصب شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داور بستام روز دوشنبه در بازدید از عملیات نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های اردبیل افزود: در ۲ سال گذشته ۲۴۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مسدود و مسلوب المنفعه شده که در اثر آن بیش از چهار میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی صرفه جویی شده است.

وی با بیان اینکه برای مسدود کردن ۱۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان هم برنامه ریزی شده است، افزود: علاوه بر این در ۲ سال گذشته بیش از ۳۷۲ دستگاه موتور پمپ غیرمجاز که از منابع آب سطحی و کانال‌ها، آب برداشت می‌کردند جمع آوری شده است.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین به تقلیل منصوبات و قطع برق ۱۹۳ حلقه چاه به منظور جلوگیری از اضافه برداشت در استان اشاره کرد و گفت: با این اقدام بیش از سه و چهار دهم میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی صرفه جویی بعمل آمده است.

بستام از فعالیت ۲۳ مستمر تیم گشت و بازرسی از منابع آب در استان خبر داد و ضمن قدردانی از دستگاه قضایی و انتظامی استان در حفاظت از منابع آبی بیان کرد: مراجع قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با متجاوزان به حریم منابع آبی استان همکاری خوبی با بخش آب استان دارند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره وضعیت منابع آب اظهار کرد: برگزاری نشست با ائمه جمعه و جماعات تمامی شهرستان‌ها، حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و تشریح وضعیت موجود، اجرای طرح داناب و برگزاری نشست خبری از جمله برنامه‌هایی است که برای آگاهی مردم از وضعیت منابع آب زیرزمینی و سطحی انجام می‌گیرد.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: شرکت آب منطقه ای اردبیل به منظور تسهیل در خرید کنتور هوشمند و حجمی توسط بهره برداران، اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه با بانک کشاورزی جهت اعطای تسهیلات بدون سود کرده است که کشاورزان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک کشاورزی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha