۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۸
کد خبر: 85179624
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۳۱ واحد مسکن ملی در استان یزد آماده تحویل است

یزد-ایرنا- مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: در شهریورماه امسال و همزمان با هفته دولت، یکهزار و ۳۱ واحد نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا نادریان زاده، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اکثر سایت های مسکن ملی در استان بالای ۶۰ درصد پیشرفت کار دارد و تا هفته دولت این تعداد واحد ساخته و تحویل می شود.

وی ادامه داد: این واحد ها در شهرهای بافق ، ابرکوه ، اردکان و میبد قرار دارد و با درخواست خود متقاضیان بصورت "بنیاد ساخت" بوده و بقیه واحدها نیز بصورت "گروه ساخت" خواهد بود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: بازسازی مسکن روستایی نیز ار دیگر اقدامات بنیاد مسکن است و از سال ۱۳۸۴ تاکنون بیش از ۲۲ هزار واحد مقاوم سازی شده که در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر قرار دارد .

نادریان زاده افزود: همچنین در مورد تسهیلات نیز دو هزار واحد سهمیه سال ۱۴۰۱ استان یزد بوده که صد در صد به بانک معرفی شدند و تاکنون ۶۰ درصد با ۲۴۰ میلیارد تومان عقد قرار داشته اند.

وی ادامه داد: در زمینه بعد از حادثه نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد ورود کرده و برای بازسازی سیل سال قبل که بار سنگینی به استان تحمیل شد، ارزیابی انجام شده هزار و ۵۸۵ واحد احداثی شناسایی شد یعنی باید بطور کامل بازسازی می گردید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: چهار هزار و ۸۹۵ واحد نیاز به تعمیر داشت و ۴۵۰۰ واحد نیز معیشتی و لوازم و اثاثیه بود.

نادریان زاده افزود: در نهضت ملی مسکن نیز بعنوان اولویت اول دولت سیزدهم اقدام شد و ۴۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن متعهد شده که در روستاها و شهرها ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: در استان یزد نیز تمامی شهرستانهای استان بجر شهر یزد تحت پوشش همکاران ما هستند و در اقدام ملی نیز بجز زارچ و اشکذر و مهریز در بقیه مناطق پروژه داریم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: در نهضت ملی ۵۶ هزار نفر ثبت نام کردند که ۱۶ هزار نفر تایید نهایی شدند و افرادی که واریز وجه داشتند تعداد ۷ هزار و ۶۰۰ واحد است و ۹ هزار واحد نیز تامین زمین انجام شده است همچنین برای ۵ هزار و ۷۷۵ واحد اخذ پروانه شده است .

نادریان زاده اظهارداشت: واحدهای ساخته شده نیز بخش عمده ای در مرحله پایان سفت کاری و آماده تحویل است که بصورت گروه ساخت و بنیاد ساخت است و اجباری نیست و در شهرستانها نظر سنجی شده و در هر صورت که تمایل دارند اقدام می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد دلیل گلایه برخی از متقاضیان از تسهیلات و کندی پرداخت در بانک ها نیز گفت: ۶۰ درصد معرفی شده ها ، عقد قرار داد بانک است اما هنوز ۴۰ درصد باقیمانده که بدلیل کمبود نیروی انسانی بانک و سخت گیری در ضامن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha