معاون استاندار کرمانشاه: به همه جوانب امر به معروف و نهی از منکر باید توجه شود

کرمانشاه- ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در استمرار و اقتدار یا نابودی حاکمیت های اسلامی در تاریخ، گفت: باید به همه جوانب امر به معروف و نهی از منکر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی به صورت ذره به ذره توجه و اجرا کنیم؛ تا حاکمیت به عنوان مهم ترین جزء جامعه اسلامی با اقتدار حفظ شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «محمد رضا شعبانی» روز دوشنبه در همایش "یاوران معروف" استان که در سرسرای شهدای شهرداری کرمانشاه برگزار شد؛ به سرنوشت جامعه اسلامی؛ ۷۴ سال پس از بعث پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد، که یزدید در جمع همه مسلمانان به عنوان خلیفه مسلمین از انتقام کشته های جنگ "بدر" شعر می خواند و همه ساکت بودند.

وی گفت: چرا پس از ۷۴ سال بعد از بعثت؛ در جامعه مسلمان این اتفاق افتاد؟ خلیفه مسلمانان برضد آنان شعر می خواند اما کسی در مقابل او حرف نمی زد؛ چون امر به معروف و نهی از منکر، بین مسلمانان در آن زمان کم کم از بین رفته بود.

شعبانی همچنین با اشاره به ۷۰۰ سال حکومت مسلمانان بر آندولس (اسپانیا) گفت: چرا این کشور ظرف مدت بسیار کوتاهی تصرف و از همه نمادهای اسلامی تهی شد؟ چون ذره ذره امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مسلمان آنجا از بین رفته بود و مسلمانان نسبت به دین بی تفاوت شده بودند؛ بنابراین هم به راحتی سرزمین آنها تصرف شد و همه به آسانی تمام نمادهای اسلامی از بین رفت.

وی به اهمیت بسزاء امر به معروف و نهی از منکر در حفظ حاکمیت اشاره کرد و گفت: در جامعه ما نیز ذره ذره امر به معروف و نهی منکر بی توجه می شود و این یک خطر است .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه؛ گفت: حفظ حاکمیت فقط یک موضوع سیاسی نیست بلکه همه ارکان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دیگر جامعه را درگیر می کند، بنابراین در راستای امر به معروف و نهی از منکر به فساد اقتصادی، فساد اخلاقی، ناکارآمدی مسئولان توجه کنیم نه فقط حجاب و عفاف.

شعبانی همچنین به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه کشورهای غربی فارغ از جنب دینی آن اشاره کرد و افزود: نباید امر به معروف نهی از منکر فقط از جنبه دینی ببینیم بلکه یک موضوع اخلاقی و اجتماعی است و اروپایی ها و غربی ها به این جنبه آنها توجه ویژه دارند مثلا کسی دروغ بگویید یا در شبکه های اجتماعی مطالب غیر اخلاقی منتشر کند برای آنها تنبیه ها و مجازت هایی قائل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha