بیعت نوگلان کرمانشاهی با کودکان عاشورا

کرمانشاه - ایرنا- دختران و پسران نونهال و نوجوان کرمانشاهی در یک گردهمایی فرهنگی دلهای کوچک خود را راهی مدرسه تربیتی حسین(ع) و حدود ۵۰ کودک معصوم روز عاشورا کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نهضت عاشورا بالنده ترین و پاکترین حماسه ای است که هرساله در ماه محرم، مراسم هایی گسترده ای به یاد رشادت‌های شهدای کربلا و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، کودکان و نوجوانان و یاران باوفایش، برگزار می‌شود.

ضرورت آشنایی نسل جدید که در جامعه‌ای مملو از شبهات ساخته‌شده که در لحظه در معرض انواع اخبار و تحلیل‌های کذب است بر کسی پوشیده نیست. در زیست‌بوم جدید تبیین نهضت عاشورا و عظمت کار امام حسین(ع) برای نسل نوپا و نوجوان، جهادی فرهنگی است که همه دوستداران اهل‌بیت باید به آن همت گمارند.

به راستی که محرم برای کودکان به معنای واقعی پیوند دادن شور و شعورحسینی به یکدیگر است. در چنین ماهی است که می توانیم ریشه یک ارتباط معنوی و عارفانه را میان فرزندان خود و سالار شهیدان حسن(ع) به وجود آوریم. یقیناً شنیدن مطالبی راجع به نقش آفرینی کودکان در صحرای کربلا برای کودکان امروز و تأثیرات آن بر تربیت آنان برای هر کسی جالب و شنیدنی است.

در محله مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه گویا خبریست؛ از دود اسپندی که از درب مسجد نمایان است که بویش کوچه های اطراف را گرفته و از دری که برای خوشامدگویی به روی کودکان باز شده، قند در دلشان آب می‌کند. اینجا گروهی از بزرگ‌ترهای خوش‌ذوق و عاشق، کودکانشان را برای بیعت با کودک شیرخوار کربلا، حضرت رقیه (ص) دختر خورشید و حدود ۵۰ کودک و نوجوان دشت کربلا در مسجد حاج شهبازخان گردهم آورده است.

بیعت نوگلان کرمانشاهی با کودکان عاشورا

مادران قرار است به همراه فرزندانشان اوج ارادت، محبت و انس قلبی خود را به آرمان بلند امام حسین(ع) و فرزندانش نشان دهند.

گردهمایی کودکان عاشورایی به عنوان یکی از برنامه های فرهنگی موثر در سراسر کشور برگزار شد که چند هدف را دنبال کرد؛ یکی از اهداف این گردهمایی آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با سیره امام حسین (ع) و واقعه عاشورا با زبان هنر، قصه روان و گویا بود.

همزمان با گردهمایی کودکان عاشورایی در سراسر کشور، میهمان‌نوازی باشکوه میهمانان کوچک امام حسین در کرمانشاه نیز رقم خورد.

این آیین با حضور کودکان دختر و پسر ٦ تا ١٢ ساله عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به همراه مربیان آنها در مسجد حاج شهبازخان شهر کرمانشاه انجام گرفت.

بیعت نوگلان کرمانشاهی با کودکان عاشورا

گردهمایی کودکان عاشورایی بصورت بین المللی برگزار می شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان عاشورایی گفت: محفل با برکت امام حسین جاییست که درهای آن همیشه به روی همه باز است و هرکس بتواند از این خوان بابرکت بهره‌ای ببرد سعادتی بی‌پایان را نصیب خود ساخته که آثار آن در دنیا و آخرت مانا و برقرار است .

«محمد خیاط ‌زنجانی» با اشاره به حضور حداکثری اعضا در این مراسم و تقدیر از این شور حسینی گفت : سال گذشته کانون کرمانشاه متولی اجرای این مراسم بود، امسال این طرح به صورت کشوری و همزمان در سراسر ایران عزیزمان برگزار شد.

او ادامه داد: به عشق اباعبدلله الحسین سال آینده این گردهمایی به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد .

بیعت نوگلان کرمانشاهی با کودکان عاشورا

مدیرکل کانون کرمانشاه یکی از راهکارهای تحقق ایمان دینی را بسط فرهنگ عاشورایی در میان کودکان و نوجوانان دانست و افزود: ضرورت تحقق تربیت تراز اسلامی است و حضور پر شور کودکان در مناسک عاشورایی، یکی از جلوه های محبت به اهل البیت است که در تجمع کودکان عاشورایی به طور حتم می توان مشاهده نمود.

شهید حسین علیخانی؛ شهید شاخص کانون کرمانشاه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در ادامه از انتخاب شهید شاخص برای ایام محرم امسال خبر داد و افزود: امسال کانون از ابتدای محرم تا اربعین یک شهید شاخص مدافع حرم را معرفی می کند و کانون استان شهید "حسین علیخانی" را که خود به عنوان یک مربی در امور فرهنگی و تربیتی فعالیت داشته و شاگردان بسیاری نیز در این زمینه پرورش داده است را معرفی می‌نماید.

بیعت نوگلان کرمانشاهی با کودکان عاشورا

در ادامه برنامه‌های مختلفی اجرا شد، از جمله : قرائت عهدنامه، اجرای همخوانی سرود، قصه‌گویی، شعرخوانی، خاطره‌گویی، بیان روایت، مدیحه سرایی، سینه‌زنی و ...

این مراسم به صورت پخش زنده از شبکه استانی زاگرس و کانال شاد استان پخش شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha