۵۰ طرح آب و خاک در استان اردبیل در دست اجراست

اردبیل - ایرنا - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۵۰ طرح مهم آب و خاک در این استان در دست اجراست که بر اساس اولویت تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، نوبخت اژدری در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بخش کشاورزی را محور توسعه و عمران ذکر کرد و گفت: با سرعت عمل و دقت و کار جهادی به دنبال این هستیم این طرح‌ها در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و استان از ظرفیت‌های آن بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مهم دامپروری و راه‌اندازی واحدهای گاوداری صنعتی و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار از محورهای توسعه استان خواهد بود.

وی اظهار کرد: رویکرد بخش کشاورزی باید از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن حرکت کند تا با استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود زمینه را برای ارتقای امنیت غذایی فراهم کنیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا شاهد رشد و ترقی و پیشرفت در عرصه زراعت و دامپروری و آب و خاک باشیم.

معاون توسعه و منابع استانداری اردبیل هم در این مراسم با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری برای استفاده بهینه از منابع طبیعی و نیروی انسانی اظهار کرد: آنچه باعث ترقی و پیشرفت بخش کشاورزی می‌شود توجه به بهره وری است  و باید تمامی سعی و تلاش خود را بکار بگیریم تا با حداقل امکانات حداکثر استفاده را از منابع آبی و خاکی کشور داشته باشیم

کاظم دبیر با بیان اینکه اصل بهره وری در سایه جلوگیری از خام فروشی و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی محقق می شود، گفت: جمعیت ایران تنها یک درصد از جمعیت کل کره زمین را تشکیل می دهد ولی بیش از ۷ درصد از منابع خدادادی دنیا را به خود اختصاص داده است.

 وی تصریح کرد: قطعا استفاده بهینه از منابع انسای و طبیعی بستر مناسب را برای توسعه وآبادانی در کشور فراهم می سازد.

امروز نوبخت اژدری به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل معارفه و از زحمات نادر تقی‌زاده رئیس پیشین سازمان جهاد کشاورزی قدردانی شد.

اژدری پیش از این معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha