۲ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۳۰
کد خبر: 85179921
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دهه هشتادی‌های شیراز اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند

شیراز-ایرنا-جمعی از نوجوان و دانش‌آموزان دهه هشتاد و نودی شیراز در محکومیت اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد و حمایت پلیس این کشور از این اقدام نابخردانه راهپیمایی اعتراضی کردند.

به گزارش ایرنا، دسته عزای نوجوانان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام شیراز به مناسبت روز حضرت قاسم(ع) و در پی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد عصر دوشنبه دوم مردادماه ۱۴۰۲ مصادف با پنجم محرم الحرام سال ۱۴۴۵هجری قمری از مسجد خاتم الانبیاء(ص) به راه افتاد و با سردادن شعارهایی همراه با عزاداری حسینی اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کردند.

دهه هشتادی‌های شیراز اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند

نوجوانان شیرازی که بسیاری از آنها قامتشان از پرچم های دستشان کوچکتر بود مشت های خود را محکم گره کرده و اعلام کردند مگر ما مرده باشیم تا شما به مقدسات و اهل بیت (ع) اهانت کنید.

نوجوانان و دانش آموزان شیرازی در این تجمع و راهپیمایی که همراه با عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) همراه بود خیابان های شیراز را از مسجد خاتم الانبیاء(ص) تا حرم مطهر شاهچراغ(ع) پیمودند و همچنین با حضور بر مزار شهدای دانش آموز حمله تروریستی غروب چهارم آبان ۱۴۰۱ در آستان مقدس شاهچراغ (ع) با این شهدای والامقام تجدید میثاق کردند.

دهه هشتادی‌های شیراز اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند

این نوجوانان با سر دادن شعارهایی ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن مجید، خواستار برخورد جدی با عوامل این پدیده شوم شدند.

تعداد زیادی از نوجوانان حاضر در این آیین به خبرنگار ایرنا اعلام کردند که دولت سوئد با صدور مجوز قرآن سوزی عَلَم دشمنی با صدها میلیون مسلمان در سراسر جهان را برافراشته است و این اهانت برخورد جدی می‌طلبد و امت اسلام و نوجوانان و دانش‌آموزان در تمام نقاط جهان باید موضع خود را نسبت به این حرکت هتاکانه اعلام کنند.

این گردهمایی با اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به پایان رسید.

دهه هشتادی‌های شیراز اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند

در پی اهانت به قران کریم در کشور سوئد و اعتراضات صورت گرفته از سوی مردم ایران، امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد: سفیر سوئد در تهران ماموریتش تمام شده و به دستور رئیس‌جمهور تا زمانی که دولت سوئد برخورد جدی با فرد اهانت‌کننده به قرآن نداشته باشد سفیر جدید سوئد را نخواهیم پذیرفت و سفیر ایران هم به سوئد اعزام نخواهد شد.

جمعه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ نیز مردم شیراز و نمازگزاران بعد از اقامه نماز جمعه در شیراز و همزمان سایر شهرستان‌های استان فارس با برگزاری راهپیمایی اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha