استاندار: موانع تجارت مرزی در سیستان و بلوچستان باید رفع شود

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تجارت مرزی در استان باید از انحصار خارج شود و همه مرزنشینان از منافع مرز بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی شامگاه دوشنبه در نشست با مدیرکل و معاونان اداره کل صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان به بررسی مشکلات حوزه تجارت پرداخت و اظهار کرد: مرزنشینان استان باید از منافع همجواری با مرز بهرمند شوند و عایدات مرزی در جیب مرزنشینان منطقه باشد.

وی تصریح کرد: به طور مثال برخی مواقع میوه انبه که از طریق مرز پاکستان وارد می‌شود قیمت آن در بازار تهران کمتر از زاهدان است و مردم ما از این همجواری با مرز و واردات اقلام وارداتی بهره‌مند نمی‌شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید موانع موجود در این روند بررسی و این تجارت از انحصار خارج شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر همچنان مشکلاتی در حوزه تجارت سیستان و بلوچستان وجود دارد که دستگاه‌های متولی باید با جدیت در جهت رفع آن تلاش کنند.

کرمی تاکید کرد: باید برای تغییر این شرایط و رفع مشکلات برنامه‌ریزی و سازوکارهایی را در سیستان و بلوچستان فراهم کنیم.

وی گفت: در حوزه صنایع تبدیلی و فرآوری باید برای معادن ابلاغ جدی صادر شود که هیچ معدنی در سیستان و بلوچستان مجوز خام فروشی محصولاتش را نداشته باشد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: بانک صنعت و معدن باید با سرمایه‌گذاران تعامل و مدیریت لازم را در ارائه تسهیلات و سرمایه‌گذاری‌ها داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha