۱۴۲ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان در استان مرکزی خریداری شد

اراک - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۱۴۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان از ابتدای فصل خرید این محصول تاکنون از گندمکاران خریداری شد.

«غلامرضا ملکی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان استان مرکزی تاکنون پرداخت شده و با پرداخت این منابع مالی مطالبات گندمکاران استان تا ششم تیرماه تسویه شده‌ است.

وی ادامه داد: هماهنگی لازم با بانک کشاورزی برای پرداخت مطالبات کشاورزان استان مرکزی انجام شده‌ و پرداخت بقیه طلب گندمکاران در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۳۰ مرکز خرید در راستای تسهیل در امر خرید و تحویل گندم گندمکاران در شهرستان‌های این استان پیش بینی شده که تاکنون ۲۸ مرکز فعال شده و خرید محصول در آنها در حال انجام‌ است.

ملکی اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۸۱۴ کشاورز استان مرکزی تاکنون محصول خود را به مراکز خرید اداره کل غله و خدمات بازرگانی این استان تحویل داده‌اند.

وی گفت: خرید تضمینی گندم در استان مرکزی از ابتدای خردادماه آغاز و تا پایان شهریورماه امسال ادامه می یابد و ۱۰۰ نفر از جمله ۶۰ نفر از عوامل دولتی و بازرس در مراکز خرید این محصول وظیفه خرید و تحویل محصولات گندمکاران را برعهده دارند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی راه‌اندازی به موقع مراکز خرید، دریافت و ارسال اطلاعات گندمکاران به بانک‌های عامل برای پرداخت مطالبات کشاورزان و ایجاد انبار ذخیره مناسب متناسب با تولید گندم در مناطق مختلف استان را از جمله اقدامات اداره کل غله و خدمات بازرگانی این استان برای تسهیل در خرید گندم عنوان کرد.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha