۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۱
کد خبر: 85193615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در استان مرکزی ۲۰ درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: خرید تضمینی گندم در این استان از ابتدای خردادماه تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت.

«غلامرضا ملکی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: خرید تضمینی گندم در استان مرکزی از ابتدای خردادماه آغاز و تا پایان شهریورماه امسال ادامه‌ دارد.

وی ادامه داد: ۲۰۵ هزار تن گندم از ابتدای خرید این محصول تاکنون به صورت تضمینی از گندمکاران استان مرکزی خریداری شد و خرید این محصولات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان استان تاکنون پرداخت شده و با پرداخت این منابع مالی طلب کشاورزان تا سیزدهم تیرماه تسویه شده‌است.

ملکی اظهار کرد: ۳۰ مرکز برای خرید و تحویل گندم کشاورزان استان مرکزی در شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده که اکنون خرید تضمینی این محصول در ۲۸ مرکز در حال انجام است.

وی گفت: ۱۸ هزار و ۹ نفر از کشاورزان استان مرکزی تاکنون محصول خود را به مراکز خرید تضمینی گندم اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان تحویل داده‌اند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha