مطالبه گری گروه جهادی در کهگیلویه و بویراحمد کارساز شد

یاسوج - ایرنا - مطالبه گری گروه جهادی «شهید رستمی» دانشگاه آزاد اسلامی شهر یاسوج در روستاهای حومه غربی دیشموک برای گازرسانی به این مناطق محروم کارساز شد.

به گزارش ایرنا، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مهر ماه پارسال بود که برای انجام خدمات عمرانی،آموزشی و فرهنگی به روستای «اسفندان» از توابع دیشموک رفتند که گلایه اهالی حومه غرب این بخش از نیمه کاره ماندن طرح گازرسانی به منطقه مذکور آنان را به تکاپو برای تحقق مطالبات برزمین مانده مردم وادار کرد.

مردم مناطق«رود سمه»، «سردو علیا و سفلی»، «سرپر»، «درغک»، «اسفندان» و «رود اَیک» از جمله روستاهای حومه غربی بخش دیشموک هستند که نسبت به تأخیر در گازرسانی گلایه‌مند داشتند.

جهادگران بسیجی با پیگیری از دستگاه های اجرایی علت نیمه تمام ماندن این طرح را جویا شدند و متوجه می شوند که اختلاف دستگاه های اجرایی منجر به این نقصان شده است.

تلاش جهادگران پس از چند ماه پیگیری و فشار با استفاده از رسانه های ارتباط جمعی بالاخره نتیجه داد و نخستین علمک گاز چند روز پیش به خانه روستاییان مذکور رسید.

وقتی مطالبه گری گروه جهادی در کهگیلویه و بویراحمد کارساز شد

تیر ماه امسال که گروه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج دوباره برای خدمت به این منطقه سفر کردند با قدرانی اهالی مواجه شدند و گفتند شیرینی این خدمت برای جمعیت یک هزار خانواری حومه دیشموک غربی ماندگار شده است.

حکایت گازرسانی به روستاهای دیشموک

بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه با یاسوج مرکز، کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲۵۰ کیلومتر فاصله دارند و سخت گذر بودن راه ارتباطی این بخش‌ها اجرای طرح گازرسانی را هزینه دشوار بود.

کلنگ زنی طرح گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک در آبان ماه سال ۹۴ انجام و فاز اول و دوم این طرح به طول ۱۵ کیلومتر در دولت قبل تکمیل شد و عملیات اجرایی فاز سوم گازرسانی به این مناطق محروم در اواخر سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

خوشحالی جهادگران

مسئول گروه جهادی دانشگاه آزاد یاسوج در این خصوص می گوید:این تجربه شیرین انگیزه جهادگران را برای خدمت در مناطق محروم را بیشتر کرده و آنان فکرش را نمی کردند که مطالبه گریشان ثمربخش شود.

مهدی انصاریان تاکید کرد:فکر اینکه اهالی ۱۵ روستای محروم ترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد با پیگیری آنان به شبکه گاز متصل شده اند و دیگر نیازی به تامین گاز مایع برای پخت غذا و گرم کردن خانه های خود ندارند بسیار لذت بخش است.

دیگر خدمات گروه جهادی دانشگاه آزاد در منطقه

مسوول گروه جهادگران دانشگاه آزاد یاسوج گفت: این گروه متشکل از ۲۲ خانم و ۱۶ مرد به مدت ۱۰ روز در روستای «اسفندان» بخش دیشموک،شهرستان کهگیلویه خدمات مختلفی به مردم این منطقه ارائه دادند.

وقتی مطالبه گری گروه جهادی در کهگیلویه و بویراحمد کارساز شد

وی بیان کرد:برگزاری مسابقات فوتسال جام شهید رستمی بنام گروه جهادی و بین ۱۰ تیم از هشت روستا به مدت پنج روز برگزار شد، از جمله برنامه های این گروه جهادی در منطقه محروم حومه غربی دیشموک بود که منجر به تقویت روحیه نوجوانان این خطه شد.

انصاریان تصریح کرد:آموزشی مهارت هایی مانند نحوه مطالبه گری، دوره های زبان انگلیسی،ریاضی، مشاوره تحصیلی، آموزش احکام و صحیح خوانی قرآن از دیگر خدمات انجام شده در این منطقه بود که با استقبال اهالی مواجه شد.

وی عنوان کرد:رنگ آمیزی و نوسازی مدرسه روستای «اسفندان»، ایجاد طرح و نقاشی متناسب با سن و رشته تحصیلی دانش آموزان از خدمات عمرانی گروه جهادی دانشگاه آزاد یاسوج در این اردوی ۱۰ روزه بوده است.

مسوول گروه جهادی شهید رستمی دانشگاه آزاد یاسوج تاکید کرد: همچنین آموزش و نحوه پرورش مرغ های بومی به ۲۵ نفر از اهالی روستا با حضور کارشناس جهاد کشاورزی برگزار شد.

وقتی مطالبه گری گروه جهادی در کهگیلویه و بویراحمد کارساز شد

انصاریان تصریح کرد: ویزیت ۱۳۰ بیمار، مشاوره ازدواج برای ۲۵ نفر،مشاوره روانشناسی به هشت خانوار و آموزش هایی با موضوع دامپروری با حضور جمع قابل توجهی از روستاییان از دیگر خدمات انجام شده در این اردوی جهادی بود.

گروه های جهادی بستری برای جبران عقب ماندگی مناطق محروم

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با خرسندی از این موفقیت گروه جهادگران دانشگاه آزاد یاسوج گفت: اردوهای جهادی بستری برای جبران عقب ماندگی های مناطق محروم استان است.

سید مسعود پرهیزگاری افزود:: براساس برنامه ریزی صورت گرفته ۷۰۰ دانشجو برای خدمت رسانی به مردم ساکن در دوردست ترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح تابستانه به مناطق محروم اعزام می شوند.

پرهیزگاری با بیان اینکه دیدار با فقرا و درک بهتر نیازمندی های آنان در سیره بزرگان اسلام جایگاه ارزشمندی دارد تاکید کرد که این رویه در اردوهای جهادی مورد توجه است.

وقتی مطالبه گری گروه جهادی در کهگیلویه و بویراحمد کارساز شد

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از ۱۵ دستگاه و نهاد اجرایی استان بسیج دانشجویی را در اردوهای قرارگاه جهادی عهد خدمت همراهی خواهند کرد.

وی بیان کرد: در این اردوهای جهادی هم از امکانات دستگاه های اجرایی و هم از تخصص آنان برای خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم استفاده خواهد شد.

وی ابراز داشت: اردوهای جهادی تابستانه بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در قالب قرارگاه جهادی عهد خدمت از ۱۵ تیر آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد: ۹۰۰ دانشجو برای شرکت در اردوهای جهادی تابستانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۷۰۰ نفر برای خدمات رسانی در عرصه های سلامت و پزشکی ، عمرانی و زیر ساختی، آموزشی و تربیتی به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اعزام می شوند.

پرهیزگاری به فعالیت های جهادی دانشجویان استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با ۳۰ گروه جهادی دانشجویی در دوره های مختلف به فعالیت جهادی در حاشیه های مناطق شهری و روستاها می پردازد.

وی گفت: سال گذشته ۲ هزار دانشجوی کهگیلویه و بویراحمد به اردوهای جهادی اعزام شدند و پیش‌بینی می شود تا پایان سال جاری نیز پنج هزار نفر در این اردوها خدمات رسانی داشته باشند.

مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: بستر برای حضور تمامی دانشجویان در اردوهای جهادی فراهم است و هیچگونه خط کشی و مرز بندی برای فعالیت دانشجویان جهادگر وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha