۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85180250
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتاق بازرگانی زنجان گرفتار جدال بی پایان رسانه‌ای

زنجان – ایرنا - پس از انتخابات اتاق بازرگانی زنجان در اسفند سال گذشته و متعاقب آن مشخص شدن ترکیب هیات رییسه آن، جدال‌ رسانه‌ای دامن این اتاق را گرفت و این موضوع با اعلام استعفای پنج تن از اعضای هیات نمایندگان و سپس انصراف آنان از این اقدام همچنان در جریان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان ۲۰ اسفندماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور برگزار شد و منتخبان در چهار گروه بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی با رای فعالان اقتصادی استان انتخاب شدند.

در شرایطی که برگزاری انتخابات اتاق های بازرگانی در برخی استان ها با حاشیه هایی همراه بود ولی انتخابات اتاق زنجان در فضای آرام و بدون حاشیه برگزار شد ولی انتخابات هیات رییسه نقطه پایان این آرامش بود.

پس از مشخص شدن ترکیب هیات رییسه و رییس اتاق، جدال های رسانه ای پیرامون اتاق به طور عمده در فضای مجازی بالا گرفت.

در انتخابات هیات رییسه اتاق بازرگانی زنجان، صمد یوسفی اصل به عنوان رئیس اتاق بازرگانی، علیرضا آدمی به عنوان نایب رئیس اول و محمدرضا کردلو به عنوان نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان انتخاب شدند.

همچنین حسین بازرگان عنوان منشی هیأت رئیسه و علی شاهمرادی نیز عنوان خزانه دار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان را به دست آوردند.

اوایل خردادماه امسال پنج عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان زنجان از عضویت در اتاق استعفا کردند.

افشین آشوری، ولی منصوری، سید علی حجازیان، سهند علی فلاحی و محسن حمیدی پنج عضو اتاق بازرگانی زنجان بودند که متن نامه استعفای خود را پیش از تقدیم به اتاق در اختیار رسانه ها گذاشتند.

استفعا کنندگان در متن نامه منتشر شده، علت این کار را برگزاری ناسالم انتخابات هیأت رییسه اتاق و دخالت مستقیم و غیر مستقیم برخی مدیران در آن عنوان کردند.

در نهایت استعفای پنج عضو اتاق بازرگانی زنجان با رأی اکثریت در هیات نمایندگان این اتاق پذیرفته و برای طی روال قانونی به اتاق ایران ارجاع شد.

اواخر تیرماه، افشین آشوری از اعضای استعفا کرده اتاق بازرگانی زنجان که در واقع سخنگوی استعفاکنندگان از اتاق بود، از انصراف آنها از استعفایشان خبر داد.

او در خصوص پس گرفتن استعفا گفت: این تصمیم در جهت احترام به رأی دهندگان و حسب الامر آنان انجام شد.

آشوری با بیان اینکه استعفای پنج عضو اتاق بازرگانی زنجان در اتاق ایران به تایید نهایی نرسید، اعلام کرد: بازگشت از تصمیم استعفا به دلیل درخواست فعالان و اعضای اتاق و رأی دهندگان بود و ما خود را مدیون رأی دهندگان می دانیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان نیز در اظهار نظری پیرامون این اتفاقات، گفت: انتخابات هیات رییسه اتاق در یک فضای سالم و بدون حضور حتی یک فرد اضافی و بر اساس رأی‌ مخفی اعضا انجام شده و طبیعی است کسی که بیشترین رأی را کسب کند به عنوان عضو هیات رییسه انتخاب می‌شود و همه باید این موضوع را بپذیرند.

صمد یوسفی اصل خاطرنشان کرد: هیچ فشار خارجی بر روی رأی دهندگان در انتخابات هیات رییسه نبود در این بین، تعداد رأی پنج عضو مستعفی اتاق به حد نصاب برای تصاحب کرسی های هیأت رئیسه نرسید و حال چون تعداد این افراد کم بود و نتوانستند حداقل یک کرسی از هیأت رئیسه را به دست بیاورند تمایل دارند برای اتاق بازرگانی زنجان حاشیه ایجاد کنند.

وی گفت: کسی که می بازد نباید دست به چنین کارهایی بزند و بخواهد به طرق مختلف فشار بیاورد متاسفانه عده ای با سر و صدا و تهمت زنی به دنبال اهداف خود هستند.

یوسفی اصل افزود: باید به دموکراسی احترام بگذاریم و به رأی اکثریت تمکین کنیم؛ اعضای اتاق بازرگانی شخصیت حقوقی دارند و برخی رفتارها برای استان هم تبعات منفی دارد.

وی گفت: انتخابات اتاق زنجان در فضای آرام و بی حاشیه برگزار شد ولی متاسفانه با این اتفاقات، عده ای سعی کردند این سلامت را به حاشیه ببرند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان با تاکید بر اینکه باید مطابق قانون عمل کنیم، افزود: اتاق بازرگانی یک نهاد عمومی است و باید امور آن را از مسیر درستش انجام دهیم.

یوسفی اصل با بیان اینکه اتاق بازرگانی زنجان در شرایط کنونی برنامه و اقدامات معمول خود را برای توسعه تجارت و رونق تولید در استان پیگیری می کند، اعلام کرد: با وجود این حاشیه ها همه سعی ما این است که دنبال انجام وظیفه و رسالت اصلی اتاق باشیم.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha