مشارکت همه جانبه خیران در طرح‌های کاهش آسیب اجتماعی ضروری است

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مشارکت همه جانبه خیران در طرح‌های کاهش آسیب اجتماعی ضروری است و باید زمینه و بستر لازم برای فعالیت آنها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزین رحیم نظری روز سه‌شنبه در نشست مجمع خیرین یاریگران زندگی استان زنجان، افزود: هدف کلی این نشست، زمینه‌سازی به منظور توسعه مشارکت های مردمی، ساماندهی و تشکیل شبکه اجتماعی خیرین برای مشارکت همه جانبه در طرح های پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اجتماعی و صیانت از آسیب دیدگان است.

نظری افزود: ارتقای سطح تعامل بین خیرین و مدیران سازمانهای مردم نهاد فعال در امر مبارزه با مواد مخدر از دیگر اهداف کلی در این بخش است.

وی، توسعه کمی و کیفی استفاده از ظرفیت خیرین اعم از مادی و معنوی در حوزه‌های مختلف امر مبارزه به خصوص در مراکز ماده ۱۶، ترغیب و تشویق خیرین در ایجاد ظرفیت های اشتغال و صیانت و حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد را از دیگر اهداف مجمع خیرین یاریگران زندگی ذکر کرد.

این مسوول ادامه داد: بسترسازی و هماهنگی در جهت تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان ها و برنامه ریزی در جهت ایجاد شبکه ارتباطی میان آنها از اهداف عملیاتی این مجمع است.

وی خاطرنشان کرد: بهره مندی از ظرفیت خیرین در حوزه‌های مختلف از جمله پیشگیری، درمان و کاهش آسیب و صیانت و حمایت های اجتماعی از آسیب دیدگان و اشتغالزایی و کار آفرینی برای معتادان بهبود یافته از دیگر اهداف ترسیم شده در این زمینه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha