قرآن و روضه سیدالشهدا رسانه قوی برای بیان ارزش‌ها هستند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: قرآن و روضه سیدالشهدا رسانه‌های قوی در اختیار ما برای بیان ارزش‌های الهی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی روز سه‌شنبه در مراسم روضه خوانی حسینیه رسانه که ویژه اهالی رسانه و فضای مجازی خراسان جنوبی در مسجد محمد امین (ص) بیرجند برگزار شد گفت: یکی از رسانه‌های قوی که امروز داریم، روضه سیدالشهدا (ع) است و حضرت زینب (س) نیز رسانه قوی و پیام‌رسان کربلا بود.

وی با بیان اینکه قرآن کریم رسانه قوی خداوند متعال است افزود: روضه سیدالشهدا یک دارالشفا برای درد روح و جسم بوده و امروز فضای محرمی است لذا نباید اجازه دهیم تا شکوه و عظمت محرم را افراد خرابکار و بی دین تحت الشعاع قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: یکی از اصولی که خداوند در کتاب خود مطرح کرده، کفر طاغوت و ایمان به حق است؛ ذات انسان الهی است و گرایش به حق و ارزش‌های الهی امروز به وفور انجام می‌شود و دشمن تلاش می‌کند تا روی آن سرپوش بگذارد تا شعله‌ور نشود.

وی ادامه داد: پوشیدگی ذات انسان است لذا انسان زمانی کشف حجاب می‌کند که از منظر خداوند تبارک و تعالی افتاده باشد و این جنگ ادامه خواهد داشت و روز به روز تقابل جبهه حق و باطل بیشتر ظهور پیدا می‌کند.

سالاری مکی گفت: یکی از موضوعاتی که می‌توان روی آن مانور داد مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه است اما توجه به غدیر خم را تنها مربوط به همان روز می‌دانیم در حالی که باید با فریاد رسانه‌ای به فضائل حضرت علی (ع) بپردازیم.

وی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب افزود: امروز بحث عفاف و حجاب از نقاط درگیری با جبهه باطل محسوب می‌شود که باید در این زمینه با ظرافت کار رسانه‌ای انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: باید زیبایی‌های قرآن کریم را بیان کنید و کلام را در قلب و جان مخاطبان قرار دهید تا آن قدر اثرگذاری داشته باشد که باعث تحول در مخاطب شود و این کار رسانه است.

وی با اشاره به اینکه نهج البلاغه تفسیر سیاسی و صحیفه سجادیه تفسیر معنوی قرآن است یادآور شد: دشمنان امروز قرآن کریم را نشانه گرفته‌اند و می‌خواهند دین را ملعبه کنند لذا دشمن نمی‌خواهد مردم به قرآن کریم مراجعه کنند.

سالاری مکی گفت: توسعه گفتمانی برای رصد مسائل فرهنگی و خدمات اجتماعی مورد توجه قرار گیرد تا کمکی به تحقق جهاد تبیین باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha