دستور وزیر راه برای تسریع در ساخت جایگاه سوخت فرودگاه کلاله

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: وزیر راه و شهرسازی برای تسریع در ساخت جایگاه سوخت فرودگاه «قدس» کلاله و تخصیص اعتبار تعریض محورهای مواصلاتی این استان دستور داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روز سه شنبه روابط عمومی استانداری گلستان، علی محمد زنگانه افزود: در نشست اخیر با وزیر راه و شهرسازی به همراه مجمع نمایندگان استان گلستان، پیرامون خلیج گرگان، جزیره آشوراده، تعریض محورهای مواصلاتی، راه‌آهن، اجرایی شدن کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، گفتگو شد.

وی گفت: در این نشست مقرر شد تا احداث مخزن سوخت فرودگاه کلاله به صورت مشترک توسط وزارت راه و شهرسازی با محوریت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت نفت، عملیاتی و اجرایی شود.

جایگاه سوخت این فرودگاه قدس کلاله در شرق استان گلستان در واقع حلقه مفقوده‌ای بود که دولت سیزدهم در سفر نخست به این استان در ۱۳ اسفند ماه سال ۱۴۰۰، مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال‌ برای این پروژه به تصویب رساند.

دستور وزیر راه برای تسریع در ساخت جایگاه سوخت فرودگاه کلاله

استاندار گلستان ادامه داد: در این نشست با وزیر راه و شهرسازی توافق شد که تکمیل عملیات باند جنوبی جاده بندرترکمن به آق قلا به طول ۳۴ کیلومتر موسوم به«جاده مرگ» با اعتباراتی که از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین خواهد شد، هرچه سریع‌تر انجام شود.

به گفته وی تاکنون تعریض ۲۲ کیلومتر از مسیر مزبور انجام شده و مقرر شد برای تکمیل باقیمانده آن در اسرع وقت اتخاذ تصمیم شود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: دستور تسریع برای تکمیل راه‌های روستایی حوزه گنبدکاووس به طول ۳۰ کیلومتر، پیگیری سرمایه‌گذاری بانک‌ها برای تکمیل جاده نفت گنبدکاووس حدفاصل اینچه‌برون و منتهی به مرز مشترک استان گلستان به کشور ترکمنستان از دیگر رهاورد نشست نمایندگان مردم استان گلستان با وزیر راه و شهرسازی بود.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد که از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از غرب با مازندران و از شرق با خراسان شمالی همسایه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha