برخی به دنبال پست ریاست جمهوری با حمایت خارجیها هستند/ آمریکا مسبب بحران داخلی لبنان است

تهران-ایرنا- معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: برخی از طرف های داخلی در لبنان به دنبال دستیابی به پست ریاست جمهوری با حمایت خارجی ها هستند و هدف آنها تسویه حساب و تضعیف قدرت مقاومت و پروژه آزادسازی است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از النشره،«شیخ نعیم قاسم» در اظهاراتی گفت که اوضاع لبنان امروز نابسامان است و دلیل آن نیز دو عامل داخلی و خارجی است؛ برخی کشورهای ابرقدرت به ویژه آمریکا در سیاست های لبنان دخالت می کنند.

وی تاکید کرد: آن ها می خواهند بر تصمیمات و سیاست های لبنان سیطره یابند، شروط خود را تحمیل کنند و پروژه هایی را که در راستای ثبات رژیم صهیونیستی در منطقه است، پیاده کنند.

شیخ نعیم قاسم اضافه کرد: مخالفان مقاومت در لبنان امروز تنها یک بهانه می آورند، مبنی بر اینکه سلاح باید در دست دولت باشد، لازم به یادآوری است که ما خاک اشغال شده داریم و زمانی که از این مخالفان می پرسیم چگونه باید این خاک اشغال شده را آزاد کنیم، می گویند نمی دانیم اما مقاومت نباید سلاح در اختیار داشته باشد.

وی افزود: مخالفان حرف آمریکا را می زنند مبنی بر اینکه سلاح برای مقاومت ممنوع است تا با رژیم صهیونیستی مقابله نکند و این رژیم به اشغالگری خود ادامه دهد و پروژه آمریکا در سطح جهان را پیاده کند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: آمریکا و اروپایی ها مخالف بازگشت پناهندگان هستند و این مساله بدین معناست که آن ها دخالت و مشکلات ما را در لبنان بیشتر می کنند.

شیخ نعیم قاسم گفت: در خصوص عامل داخلی نیز باید گفت بیشتر رهبران سیاسی و رهبران احزاب، به دولت به عنوان «گاو شیرده» نگاه می کنند و تنها به دنبال منفعت بردن از آن هستند، حتی اگر این امر منجر به ویرانی کشور شود، این ها از نظر سیاسی، مالی، حقوقی و اخلاقی فاسد هستند، این ها به بنیان دولت آسیب می زنند.

وی خاطرنشان کرد که حزب الله به قوانین و ملاک های اخلاقی پایبند است، اما برخی از طرفهای داخلی در لبنان به دنبال دستیابی به پست ریاست جمهوری با حمایت خارجی ها هستند و هدف آنها تسویه حساب و تضعیف قدرت مقاومت و پروژه آزاد سازی است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: دست همکاری به سوی آن ها دراز می کنیم، اما همچنان محکم ایستاده ایم و از طریق پارلمان، رئیس جمهور مناسب را انتخاب خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha