۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85181182
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هزار میلیارد ریال برای تامین برق نهضت ملی مسکن خراسان‌شمالی نیاز است

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیر ساخت‌های تامین برق ۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم نیاز است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، حسن چاهی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی با مدیران توزیع برق شهرستان‌های استان اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به موقع از خدمات برق برخوردار شوند که این مهم نیازمند مساعدت است.

وی افزود: این شرکت با جدیت تامین و احداث شبکه برق را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه ها جذب و هزینه شده است.

رییس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در ادامه افزود: این شرکت با تشکیل کمیته های تخصصی ۱۴۰ اقدام ابلاغی وزارت نیرو را در حال پیگیری دارد و خوشبختانه تاکنون هیچگونه خللی در شبکه برق استان بوجود نیامده است.

وی با بیان این که پیک بار تابستان استان از ۳۱۰ مگاوات فراتر رفته است، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و رصد لحظه‌ای بار شبکه و مشخص شدن مشترکان پرمصرف ضمن ارسال اخطارهای کتبی به آنان در حال حاضر شبکه برق استان پایدار است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان اینکه از نیمه خردادماه تا پایان تیرماه جاری مصرف تعرفه های صنعتی استان بیش از ۱۵ میلیون کیلووات ساعت بوده است، گفت: مقدار مصارف تعرفه های صنعتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از چهار درصد رشد داشته است که این میزان برای تعرفه کشاورزی بیش از ۴۰ درصد بوده است.

وی با بیان این که استفاده از راهکارهای مدیریت مصرف، کمک بزرگی به مستمر بودن برق پایدار می کند، افزود: مصارف خانگی از ابتدای سال سه درصد رشد داشته است و مشترکان باید انرژی را به صورت بهینه مصرف کنند.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخش‌های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

اجرای ۲۰ هزار و ۱۸۲ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان شمالی در دست اجرا است که به طور میانگین ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تاکنون بیش از ۸۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است و اجرای این طرح در شهرهای مختلف استان پنج تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha