۲ پایگاه‌ اهدای خون خراسان‌شمالی در تاسوعا و عاشورا فعال است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: پایگاه‌های خونگیری در شهرستان شیروان و بجنورد در ایام تاسوعا و عاشورا حسینی (روزهای پنجم و ششم مردادماه) جاری در استان فعال است.

هادی نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه ساله در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برخی مراکز خونگیری در مرکز استان برای جمع‌آوری خون شهروندان فعال هستند.

وی افزود: ساعت فعالیت پایگاه انتقال خون در بجنورد روز تاسوعا از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۴ و در روز عاشورای حسینی از هشت تا ۱۲ ظهر خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین پایگاه انتقال خون در شهرستان شیروان واقع در خیابان استقلال جنب شورای حل اختلاف نیز فقط در روز عاشورا از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر فعال است و اهدا کنندگان خون می توانند در این بازه زمانی مراجعه کنند.

نوری بیان کرد: اهداکنندگان توجه داشته باشند که زمان مراجعه خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی خاطرنشان کرد: اهدا کنندگان خون همیشه در تهیه و تامین خون یاور انتقال خون هستند که از آن ها انتظار می رود با اهدای خون در این ایام یاری رسان بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی باشند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی بیان کرد: جایگزین کردن فرهنگ اهدای خون هیجانی با اهدای خون آگاهانه، مستمر و مسوولانه را بهترین نوع اهدای خون دانست.

انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha