۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85181289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امیدهای ورزش همدان در کسب سه سهمیه آسیایی رنگ باخت

همدان- ایرنا- امیدهای ورزش همدان در کسب سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو در سه رشته کشتی، دوچرخه سواری و ژیمناستیک رنگ باخت اما همچنان تلاش برای قرار گرفتن در ترکیب نهایی تیم‌های ملی سایر رشته‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماجرای بهنام آرین هم به یکباره با حذف او از لیست احتمالی نفرات اعزامی، پایانی تلخ داشت. در حالیکه در ماه‌های اخیر همواره مسئولان ورزش از او به عنوان گزینه اعزامی نام می‌بردند، اما با اعلام فهرست نهایی رکابزنان اعزامی به بازی‌های آسیایی از سوی فدراسیون دوچرخه سواری، نامی از او دیده نشد.

با نظر کمیته ملی المپیک و ستاد بازی‌های آسیایی هانگژو، سه سهمیه برای رشته دوچرخه‌سواری در این دوره از مسابقات در نظر گرفته شد.

کمیته تیم‌های ملی فدراسیون پس از نشست روز گذشته کمیته فنی فدراسیون به این جمع‌بندی رسید تا محمد گنج‌خانلو و علی لبیب را در بخش آقایان و فرانک پرتوآذر را در بخش بانوان به عنوان نمایندگان رشته دوچرخه‌سواری انتخاب کند.

محمد گنج‌خانلو و علی لبیب نمایندگان ایران در ۲ بخش پیست و جاده خواهند بود و فرانک پرتوآذر نیز به عنوان تنها نماینده زنان در ماده کراس‌کانتری کوهستان به رقابت می‌پردازد.

همچنین تیم ملی ژیمناستیک هنری ایران با پنج ژیمناست راهی بازی‌های آسیایی هانگژو خواهد شد و در اسامی اعلام شده خبری از سیدامیرحسین حسینی تنها امید ورزش همدان نیست.

با پایان مسابقات انتخابی تیم ملی ژیمناستیک هنری سید محمد شفیعی امتیاز ۷۸. ۵، محمدرضا حمیدی امتیاز ۷۸. ۵، هومن جعفری امتیاز ۷۶. ۰۵ و مهدیار سلیمانی امتیاز ۷۳. ۹۵ را کسب کردند.

با توجه به این نتایج و نتایج کسب شده در تست‌های قبلی و البته نظر کادر فنی مهدی الفتی، مهدی احمدکهنی، محمدرضا خسرونژاد، محمدرضا حمیدی و سید محمد شفیعی راهی بازی‌های آسیایی هانگژو خواهند شد.

همانطور که پیش بینی می‌شد، هادی وفایی امید ورزش کشتی همدان برای حضور در بازی‌های آسیایی نیز از فهرست نهایی کنار گذاشته شده است.

همانطور که پیش بینی می‌شد، هادی وفایی امید ورزش کشتی همدان برای حضور در بازی‌های آسیایی نیز از فهرست نهایی کنار گذاشته شده است.

هادی وفایی که با کسب نشان نقره جام بین المللی تختی توانست راهی اردوی تیم ملی شود، بسیار امیدوار بود به عنوان نفر دوم اردوی تیم ملی راهی بازی‌های آسیایی شود.

حسن یزدانی نفر اول این وزن و دارنده هشت مدال جهانی و المپیک افزون بر حضور در مسابقات جهانی، قرار است در بازی‌های آسیایی نیز در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد.

قطعی شدن حضور ۱۶ ورزشکار و مربی همدانی در هانگژو

نوزدهمین دوره رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به میزبانی شهر هوانگژو چین در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش، ۴۸۲ ماده که مقرر بود در روزهای ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر از ۱۹ شهریور تا ۳ مهر سال ۱۴۰۱ برگزار شود به دلیل کرونا در چین با تصمیم شورای المپیک آسیا با یک سال تعویق در تاریخ ۱ تا ۱۶ مهر امسال انجام خواهد شد.

با توجه به سیاست‌های ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراسیایی مبنی بر اعزام کیفی کاروان ورزشی ایران به این دوره از رقابت‌ها و لزوم تعیین شفاف مسیر حضور رشته‌ها در بازی‌های آسیایی هانگژو برحسب شاخص‌های عمومی و اختصاصی دستورالعمل اعزام به این رویداد تدوین شده است.

تاکنون از بین ورزشکاران همدانی شیما صفایی در تنیس روی میز توانسته سهمیه آسیایی را کسب کند، کبدی سه ورزشکار و یک مربی، ووشو یک سهمیه، قایقرانی ۲ ورزشکار، کوراش یک ورزشکار، والیبال نشسته یک ورزشکار و مربی، نابینایان و کم بینایان ۶ ورزشکار مربی از همدان حضورشان را در هانگژو تا این لحظه قطعی کرده‌اند.

تاکنون از بین ورزشکاران همدانی شیما صفایی در تنیس روی میز توانسته سهمیه آسیایی را کسب کند، کبدی سه ورزشکار و یک مربی، ووشو یک سهمیه، قایقرانی ۲ ورزشکار، کوراش یک ورزشکار، والیبال نشسته یک ورزشکار و مربی، نابینایان و کم بینایان ۶ ورزشکار مربی از همدان حضورشان را در هانگژو تا این لحظه قطعی کرده‌اند.

نکته جالب اینکه از این ۱۶ ورزشکار و مربی اعزامی، هفت نفر در بازی‌های پاراآسیایی به میدان می‌روند و شماری از ملی پوشان نیز برای نخستین بار این مسابقات را تجربه می‌کنند.

امیدوار به کسب سهمیه

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک لیست رشته‌هایی که تاکنون برای اعزام به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نهایی شده است را اعلام کرد.

با توجه به لیست منتشر شده، همدانی‌ها همچنان برای حضور در بازی‌های آسیایی در سایر رشته‌ها شانس دارند.

حمید زورآوند در رشته دو ومیدانی و در ماده پیاده روی بسیار تلاش می‌کند تا با رسیدن به حدنصاب ورودی مسابقات، سهمیه آسیایی را کسب کند.

ورزشکاری که تجربه حضور در بازی‌های المپیک را دارد و به گفته مربیان، او می‌تواند رکورد ورودی بازی‌های آسیایی را به دست آورد.

مریم بربط نیز برای حضور در مسابقات جودو بازی‌های آسیایی هانگژو آماده می‌شود، جودوکاری که حریف داخلی ندارد و به نظر می‌رسد سهمیه خود را قطعی کرده است.

مینا قربانی تیرانداز همدانی نیز اگرچه همچنان در تلاش برای کسب سهمیه است اما حضور او بستگی به رضایت کادر فنی از عملکردش دارد.

تاکنون اعزام ۲۶۸ ورزشکار نهایی شده و طی روزهای آینده به ۲۸۰ ورزشکار خواهد رسید و در مجموع کاروان ایران با کادر سرپرستی و مسئولان و همراهان و کادر فنی زیر ۵۰۰ نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha