امام جمعه چناران: نماز جمعه پایگاه جهاد تبیین در مقابل طاغوت است

مشهد-ایرنا- امام جمعه چناران گفت: طی ۴۴ سال گذشته نماز جمعه در شهر به شهر ایران پایگاه جهاد تببین و آگاه کردن مردم و صف آرایی آنان مقابل طاغوت بوده است.

حجت الاسلام مظفر تاجی روز پنجشنبه و در سالگرد برپایی نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب در سال ۱۳۵۸ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر محسوب می شودو برپایی این فریضه دینی که حاصل ریخته شدن خون ده ها هزار شهید برای تحقق جمهوری اسلامی است، باید مورد توجه اقشار متدین قرار گیرد.

وی ادامه داد:خطیب جمعه خود و دیگر اقشار جامعه را به تقوا دعوت می کند، همین توصیه به تقوا در نماز جمعه، اثرات مثبتی دارد که در طول هفته در سطح جامعه هویدا می شود.

امام جمعه چناران با اشاره در پیش بودن سالگرد واقعه عاشورا و نهضت امام حسین (ع) گفت: محروم و به ویژه تاسوعا و عاشورا ظرفیت عظیمی برای اصلاح جامعه ایجاد کرده است و می توان و باید از نماز جمعه به عنوان پایگاه پیام رسانی این حادثه بزرگ بهره گرفت.

تاجی افزود: قیام امام حسین(ع) برای اقامه نماز بود و این حرکت جهانی این پیام را به همه بشریت داد که اگر می خواهید حسینی زندگی کنید اقامه نماز را زنده نگهدارید.

وی حضور جوانان و نوجوانان در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه چناران را پر رنگ ارزیابی و اضافه کرد: به طور میانگین در هر جمعه حدود هزار و ۲۰۰ نفر در نماز جمعه شهر چناران شرکت می کنند که بیش از نیمی از این تعداد نوجوانان و جوانان زیر ۳۰ سال هستند.

امام جمعه چناران، معرفی صحیح این فریضه عبادی و سیاسی به نوجوانان را هنر برنامه ریزان ستاد نماز جمعه دانست و گفت: برای برقراری ارتباط مناسب با نسل جوان، اعضای ستاد نماز جمعه باید به نوجوانان نزدیک شوند و رفاقت ایجاد کنند و بخشی از مسوولیت برگزاری نماز را برعهده این قشر قرار دهند.

تاجی افزود:مسن ترین عضو ستاد نماز جمعه چناران ۶۰ سال دارد و کوچک ترین عضو ستاد نماز جمعه چناران نوجوانی ۱۶ ساله است که مسوولیت کمیته دانش آموزی ستاد را برعهده دارد.

وی ادامه داد: در طول سال تحصیلی هر هفته حداقل یک بار برای برنامه ها و گفت و گوهای معرفتی در مدارس چناران حضور دارم، نوجوانان و جوانان شهر به واسطه این برخورد رو در رو و نزدیک، اینجانب را می شناسند و در محیط های مختلف و کوچه و خیابان به بنده ابراز محبت می کنند.

شهرستان چناران واقع در شمال غربی مشهد با سه شهر چناران، سیدآباد و رادکان و ۶۶ روستای دارای ۲۰ خانوار، ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد و جمعیت شهر چناران حدود ۶۰ هزار نفر است.

به گزارش ایرنا، نخستین نماز جمعه رسمی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) در اولین جمعه ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ هجری قمری و مصادف با پنجم مردادماه سال ۱۳۵۸ هجری شمسی با شرکت صدها هزار نفر از مردم مسلمان تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha