۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85181390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پویش لبیــک یا قـــرآن در استان یزد آغاز شد

۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85181390
پویش لبیــک یا قـــرآن در استان یزد آغاز شد

یزد- ایرنا- پویش «لبیــک یا قـــرآن» در راستای اعلام انزجار عزاداران حسینی از اهانت به قرآن کریم در استان یزد آغاز شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: در این پویش اعضای هیات‌ها و تشکل‌های مذهبی و دستجات عزادار سینه زن و زنجیرزن در کنار سوگواری در برنامه‌های خود نسبت به قرائت کلام وحی اقدام و انزجار خود را به هتاکان به مقدسات اعلام می‌دارند.

حجت‌الاسلام "علیرضا نجیمی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی و محکوم کردن هتک حرمت به کلام وحی ادامه داد: در این راستا برنامه‌های مختلف در قالب این پویش معنوی دیده شده که از جمله آن می‌توان به قرائت و همخوانی سوره مسد در هیات‌های عزاداری و سوگواری اشاره کرد.

این مسول بیان کرد: به دلیل همزمانی روز عاشورا با اقامه نمازجمعه امسال این آیین‌ها با شور عاشورایی و حضور گسترده اقشار مختلف مردم و همچنین آیین سنتی نخل برداری در حدود ۶۰۰ نقطه در شهر و مناطق روستایی استان برگزار می‌شود.

نجیمی بیان کرد: نماز ظهر عاشورا در بیش از ۳۰۰ نقطه شهری و روستایی با برنامه‌های فرهنگی و عزاداری در استان برگزار می‌شود و امسال بیش از ۷۰۰ کارشناس و روحانی برای تبلیغ و جهاد تبیین به مناطق مختلف اعزام که از همه آنها قدردانی می‌شود.

وی گفت: امروز یکی از رسالت‌های مهم، جهاد تبیینی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و همه باید برای تحقق آن به خصوص روحانیون و هیات‌های مذهبی و کارشناسان فرهنگی در استان اقدام مناسب انجام شود.

استان یزد بیش از سه هزار مسجد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha