خودروهای حامل دام قاچاق در خمیر گرفتار شدند

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران بندرخمیر ۲ دستگاه خودروی حامل ۱۹۲ راس گوسفند قاچاق و بدون هرگونه مجوز حمل را در این شهرستان متوقف کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز چهارشنبه در تشریح جزئیات این خبر افزود: ماموران انتظامی بندرخمیر روز گذشته در ادامه طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه خودروی کامیونت ایسوزو سواری پژو مشکوک شده و جهت بررسی دستور توقف دادند.

وی، ارزش مالی احشام قاچاق کشف شده از این خودروها را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

این مقام ارشد انتظامی هرمزگان با بیان این‌که در این رابطه ۲ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شدند، از مردم خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر، به پلیس ۱۱۰ پلیس گزارش دهند.

ساختمان نیمه کاره در رودان محل انباشت سوخت بود

فرمانده انتظامی رودان گفت: ماموران انتظامی شهرستان در اجرای طرح برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، از وجود انباشت یک محموله سوخت در یک ساختمان نیمه کاره در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی این منطقه مطلع شده و این موضوع را در دستورکار قرار دادند.

سرهنگ حسین زارعی در تشریح جزئیات این خبر افزود: ماموران این یگان پس از دریافت مجوز قضایی به محل موردنظر اعزام شدند که در بازرسی از یک ساختمان نیمه کاره، سه عدد مشک بزرگ حامل هفت هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کردند.

وی ارزش سوخت‌های کشف شده را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرد و یادآورشد: در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

کشف ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در بندرعباس

فرمانده انتظامی بندرعباس نیز از کشف ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران ایست و بازرسی «شهید میرزایی» حین کنترل خودروهای لاین خروجی بندرعباس به حاجی‌آباد به یک دستگاه کامیون ایسوزو مشکوک و جهت بررسی بیشتر با رعایت کامل حقوق شهروندی خودرو به محوطه ایست بازرسی هدایت کردند.

سرهنگ تیمور دولتیاری بیان کرد: ماموران پس از بررسی و بازرسی دقیق از درون کامیون در بین اثاثیه منزل، ۱۳ کارتن (هر کارتن حاوی ۷۵ قوطی و در مجموع ۹۷۵ قوطی) تجهیزات مواد پرکردنی دندان دندانپزشکی خارجی بدون مجوز کشف کردند.

فرمانده انتظامی بندرعباس اظهار کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و کامیون ایسوزو توقیف و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف تویوتا قاچاق با پلاک جعلی در میناب

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با تلاش ماموران ایستگاه بازرسی «شهید چغازردی» شهرستان میناب، یک دستگاه تویوتا لندکروز قاچاق با پلاک جعلی توقیف شد.

سرهنگ مهرداد مشوق افزود: ماموران حین کنترل محور میناب به بندرعباس یک دستگاه خودروی تویوتا مشکوک را جهت بررسی متوقف کردند که با استعلام پلاک و بررسی مدارک متوجه شدند این خودرو قاچاق بوده و پلاک آن نیز جعلی است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این خودرو را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند، اظهار کرد: در این راستا راننده خودرو همراه با پرونده مرتبط با قاچاق و جعل پلاک به مراجع قضایی معرفی شد.

وی بی

توقیف ۲ موتور لنج در آب‌های بندرلنگه

فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: مرزبانان بندرلنگه ۲ فروند موتورلنج حامل کالای قاچاق در آب‌های این شهرستان توقیف کردند و در این راستا بیش از ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد.

سردار بهادر اسماعیلی با اعلام این خبر افزود: مرزبانان بندرلنگه با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان کالا و ارز در حوزه استحفاظی مطلع و بلافاصله برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: مرزبانان پس از ساعتی گشت زنی در موقعیت‌های اعلامی موفق به توقیف ۲ فروند موتورلنج و کشف ۲ دستگاه موتورماشین خارجی، سه دستگاه لوازم یدکی مستعمل خودرو خارجی و یکهزار و ۹۹۲ قوطی انرژی‌زا شدند.

فرمانده مرزبانی هرمزگان در پایان با اشاره به دستگیری ۲ متهم در این عملیات‌ها، گفت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۱۱ میلیارد و ۵۴۴ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha