۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبر: 85157326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های هرمزگان کشف شد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های این استان توسط عوامل مرزبانی کشف شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مرزبانی هرمزگان، سردار بهادر اسماعیلی در این خصوص گفت: مرزبانان پایگاه دریابانی بندرعباس، قشم و میناب پس از کسب خبری مبنی بر فعالیت قاچاقچیان سوخت در حوزه استحفاظی به وسیله مشک‌های پلاستیکی، بلافاصله برای بررسی موضوع، به همراه اکیپ های گشت دریایی، به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: مرزبانان پس از بررسی مناطق، ۲ عدد محفظه پلاستیکی معروف به "مشک ماری شکل" حاوی ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل که از این مقدار، ۱۲۰ هزار لیتر آن را در ماموریت مشترک با انتظامی در سواحل خور "کلاهی" کشف کردند.

فرمانده مرزبانی هرمزگان اضافه کرد: ارزش سوخت کشف شده بر اساس نظر کارشناسان، ۶۱ میلیارد ریال است که قاچاقچیان توسط شناورهای اسکورتی قبل از رسیدن مأموران از محل متواری شدند.

وی تصریح کرد: تلاش مأموران برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان که مخلان امنیت اقتصادی کشور هستند، ادامه دارد.

توقیف ۲ فروند شناور غیرمجاز

وی همچنین گفت: ۲ فروند شناور غیرمجاز تک۳۵۰ اسب بخار شناسایی شده که در درگیری مسلحانه در آب‌های داخلی شهرستان میناب توقیف شد.

فرمانده مرزبانی هرمزگان ادامه داد: مرزبانان پایگاه دریابانی میناب، با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت سوداگران مرگ به‌صورت مسلحانه در سطح حوزه استحفاظی مطلع شدند.

سردار اسماعیلی افزود: پس از کسب این خبر مرزبانان بی درنگ برای بررسی موضوع به محل اعزام و شناورهای مورد نظر را مشاهده کردند، خدمه شناورها با مشاهده به سمت آنان تیراندازی کردند.

فرمانده مرزبانی هرمزگان اضافه کرد: آمادگی عملیاتی و آشنایی مرزبانان با تاکتیک های نبرد دریایی موجب شد، خدمه های یکی از شناورها، همگی سوار بر یک شناور ٣٥٠ شده و با رها کردن یک شناور از محل متواری شوند.

سردار اسماعیلی اشاره کرد: سه قاچاقچی ۲ فروند شناور با قدرت موتور۳۵۰ اسب بخار توقیف شد که در بازرسی از شناورهای توقیفی یک تیغه خشاب حاوی ۱۷ تیر جنگی کشف شد و تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری سوداگران فراری ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha