۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85182090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج گروه نظارت دامپزشکی ویژه تاسوعا و عاشورا در دزفول تشکیل شد

دزفول- ایرنا- مدیر دامپزشکی شهرستان دزفول گفت: پنج اکیپ نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا در این شهرستان تشکیل شد.

محسن ورجاوند روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دامپزشکی شهرستان دزفول با سازماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام محرم (تاسوعا و عاشورا) آماده خدمت‌رسانی به همشهری‌های گرامی است.

وی ادامه داد: تیم‌های ویژه بازرسی بهداشتی و شرعی دامپزشکی برای حضور در سراسر شهرستان تشکیل شده و آماده خدمت‎‌رسانی به مردم هستند.

ورجاوند گفت: اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی و نیز کشتارگاه‌ دام شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای تاسوعا و عاشورا آماده خدمات ‎رسانی به عموم مردم هستند.

وی ادامه داد: این تیم‌ها در قالب یک اکیپ ثابت و چهار اکیپ سیار شامل هشت کارشناس بهداشت گوشت و ۲ ناظر شرعی در سطح شهرستان حضور خواهند داشت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول اظهارکرد: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیطی، موجب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می‌شود.

وی از شهروندان خواست از خرید دام بدون پیشینه مشخص و از افراد دوره‌گرد و یا دلالان دام خودداری و دام مورد نیاز برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

ورجاوند خاطر نشان کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام به خصوص بیماری تب کریمه کنگو از تمام شهروندان و خیرین درخواست می شود از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند.

وی افزود: شهروندان در صورت نیاز به‌ راهنمایی‌های لازم برای ذبح بهداشتی و بازرسی از دام زنده و لاشه ذبح شده با شماره ۰۶۱۴۲۴۲۰۹۱۱ و ۱۲ دامپزشکی شهرستان دزفول تماس بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha