۵ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۳۶
کد خبر: 85182151
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وقوع طوفان در فیلیپین یک کشته بر جای گذاشت

۵ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۳۶
کد خبر: 85182151
وقوع طوفان در فیلیپین یک کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- آژانس ملی بلایای طبیعی فیلیپین چهارشنبه شب اعلام کرد که طوفان دوکسوری (Doksuri) که همچنان با شدت به همراه باران و بادهای شدید در این کشور ادامه دارد، تاکنون حداقل یک کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، شورای ملی مدیریت و کاهش خطر بلایای طبیعی فیلیپین (NDRRMC) در گزارش اولیه خود اعلام کرد که فرد مذکور به دلیل آب گرفتگی مترو مانیل جان خود را از دست داده و حداقل ۲ نفر دیگر نیز در حوادث مربوط به طوفان در جزیره لوزون و مرکز این کشور مجروح شده‌اند.

ادگار پوساداس سخنگوی شورای ملی مدیریت و کاهش خطر بلایای طبیعی فیلیپین به یک کانال رادیویی محلی، گفت: ما هنوز در حال بررسی عواقب و تلفات ناشی از وقوع طوفان دوکسوری هستیم.

وی افزود: طوفان دوکسوری تاکنون هشت منطقه را در سراسر جزیره لوزون و مرکز فیلیپین تحت تاثیر قرار داده و حدود ۹ هزار نفر از ساکنان این مناطق را آواره کرده است.

پوساداس اظهار کرد: حداقل ۴۶ جاده و سه پل در هفت منطقه تحت تاثیر سیل قرار گرفته‌اند و هزاران نفر در سراسر کشور به دلیل مواج بودن دریا سرگردان هستند.

اداره خدمات جوی، ژئوفیزیک و نجوم فیلیپین نیز در همین رابطه اعلام کرد: خوشبختانه طوفان دوکسوری به عنوان پنجمین طوفانی که در سال جاری وارد مجمع‌الجزایر فیلیپین شده، ابتدا در اقیانوس و با فاصله زیادی از سواحل این کشور شکل گرفته و آغاز شده است و هنگام طلوع آفتاب در حالی به جزیره فوگا در استان کاگایان واقع در شمال این کشور برخورد کرده که از شدت و قدرت آن تا حد زیادی کاسته شده است و از یک اَبَرطوفان به یک طوفان عادی تبدیل شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha