گرد و خاک دید افقی در جاده‌های شرقی خراسان رضوی را محدود کرد

مشهد- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک امروز موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده های ارتباطی شهرستانهای سرخس، صالح آباد و تایباد شده است.

جعفر شهامت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هم اکنون تردد در دیگر جاده های ارتباطی خراسان رضوی به صورت عادی و روان جریان دارد.

مهدی اردونی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سرخس نیز در گفت وگو با ایرنا از کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی مشهد-سرخس خبر داد و گفت: در صورت افزایش هجوم ریزگردها و توفان گرد و خاک این جاده احتمالا بسته اعلام شود.

امروز هواشناسی خراسان رضوی در حالی بارش باران در نیمه شمالی استان را پیش بینی کرده است که از تداوم وزش باد شدید، پدیده گرد و غبار و توفان در شمال شرق و نیمه جنوبی استان طی امروز تا اوایل هفته آینده خبر داده بود همچنین این وزش باد به خصوص در جنوب شرق استان با ایجاد خسارت و کاهش کیفیت هوا و شعاع دید پیش بینی شده است.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha