۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85182445
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در سمنان: نماز جمعه پایگاه بصیرت معنوی و سیاسی مومنان است

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: نماز جمعه پایگاه و عاملی برای بصیرت معنوی و سیاسی شرکت‌کنندگان است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی روز پنجشنبه همزمان با پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به خبرنگاران افزود: بصیرت معنوی و سیاسی به ویژه باید برای جوانان از نماز جمعه حاصل شود.

وی قدرت بسیج کنندگی را از دیگر آثار نماز جمعه برشمرد و افزود: در قرآن و روایات نیز بر جایگاه نماز جمعه تاکید شده است.

امام جمعه سمنان با اشاره به قرارگرفتن پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه تاریخ انقلاب اسلامی در کنار روز جمعه ششم مرداد که روز عاشورای امسال است، بیان کرد: در سراسر کشور بنا بر این است تا جمعه عاشورایی داشته باشیم، جمعه به معنای اجتماع مردم و مصادف شدنش با عاشورای اباعبدالله(ع) است.

نماینده ولی فقیه در سمنان: نماز جمعه پایگاه بصیرت معنوی و سیاسی مومنان است

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ابراز کرد: سالهای گذشته نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت و با حضور خیل سوگواران دسته‌جات حسینی اقامه می‌شد، امسال مردم حسینی این دو نماز باشکوه را در روز جمعه جمع کنند تا ثمره نماز نیر دوچندان شود.

وی با اشاره به آیه نهم سوره جمعه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَی ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (ای کسانی که ایمان آورده‏ اید چون برای نماز جمعه ندا درداده شد به سوی ذکر خدا بشتابید و داد و ستد را واگذارید اگر بدانید این برای شما بهتر است) ، افزود: از پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) نیز درباره نماز جمعه روایات زیاد است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تاکید کرد: در فقه سیاسی اسلامی، غیر از عبادات فردی، جنبه اجتماعی عبادات هم مدنظر است، در اجتماع مومنین خیر و برکتی هست که در برابر تفرقه قرارمی‌گیرد، تفرقه ای که هر کجا اتفاق بیفتد زمینه شکست است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند که در نماز دو نکته جمع شده و اجتماع این دو نکته غریب است که هم معنویت و هم سیاست را شامل می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: خطیب جمعه وظیفه دارد در قالب مسائل دینی، امر به تقوی و اخلاق کند که باعث رشد اجتماعی می شود و در جایگاه دوم مباحث سیاسی مطرح است که بصیرت را برای مؤمنان به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: مباحث سیاسی داخلی و خارجی در بخش و خطبه سیاسی نماز جمعه مطرح است که ابتدا ارتباط کشورهای اسلامی با هم و از سویی مسائل مربوط به دشمن شناسی و شیوه دسیسه‌های دشمن در برابر مومنین و مستضعفان جهان بازگو می‌شود، امام جمعه همچنین وظیفه دارد با اقشار مردم مناسبتهای مختلف را در میان بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر حضور هرچه باشکوه‌تر جوانان در نمازهای جمعه تاکید کرد که برای آنان بصیرت معنوی و سیاسی به دنبال دارد.

در ١٩ نقطه استان سمنان نماز جمعه اقامه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha