استاندار: از خودگذشتگی وجه اشتراک روز تاسوعا و روز ملی کرمانشاه است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ایثار، از خودگذشتگی و آزادگی وجه اشتراک روز تاسوعای حسینی و روز ملی کرمانشاه است، گفت: تقارن این روز که نشان از مقاومت و ایستادگی و فداکاری مردم شجاع ایران است را گرامی می‌داریم.

به گزارش ایرنا، استاندار کرمانشاه عصر جمعه در گفت و گو تلفنی با رادیو، ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورا و گرامیداشت تقارن این ایام با روز ملی کرمانشاه، اظهار کرد: روز ملی کرمانشاه به واسطه از خودگذشتگی، ایثار و آزادگی شکل گرفته است.

صحرایی با بیان اینکه پنجم مردادماه به علت سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد به‌نام روز ملی کرمانشاه نامگذاری شده، افزود: پیروزی در این عملیات با تقدیم صدها شهید در راه دفاع از میهن اسلامی، در مقابله با رژیم بعثی عراق و منافقین، شکل گرفته است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مجموعه منافقین با نهایت خیانتی که قابل تصور هست متأسفانه سالیان طولانیست، علیه ملت ایران در حال فعالیت هستند و از هیچ جنایتی فروگذار نکردند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک قلم از جنایت‌های این مجموعه علیه ایران شراکت و دخالت مستقیم در ترور بیش از ۱۷ هزار ایرانی در سنین و مقامات مختلف؛ از کشاورز، مغازه‌دار و کارمند گرفته تا رییس جمهور، نخست‌وزیر ملت و همکاری با رژیم بعث عراقی و صدام، همکاری با آمریکا در جاسوسی‌های مختلف و تا به امروز انواع دسیسه‌ها در مورد صنایع هسته‌ای، علمی، نظامی ایران علیه مردم ایران در حال فعالیت هستند.

وی گفت: منافقین در اواخر جنگ با توجه به برداشت غلط از نیروی نظامی و مردمی، به خیال خود که می‌توانند در یک همکاری خباثت‌آلود مردم و نظام را به زانو درآورند؛ در تیرماه سال ۶۷ عملیاتی را با همکاری صدام و مجموعه کشورهای حامی آن در غرب کشور با انواع خیانت‌ها شروع کردند و دوباره وارد فضای استان کرمانشاه شدند که الحمدالله در چهارم و پنجم مردادماه با همکاری نیروهای نظامی و بسیج مردمی با فرماندهی شهید علی صیادشیرازی در منطقه ای به نام چهارزبر کرمانشاه (بین اسلام‌آباد غرب و کرمانشاه) عملیات مرصاد شکل گرفت.

صحرایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که«جنگ تحمیلی در کرمانشاه شروع و در کرمانشاه پایان یافت»، گفت: عملیات مرصاد نقطه پایانی جنگ تحمیلی بود و کرمانشاه به تعبیر مقام معظم رهبری این افتخار را دارد که از ابتدا تا انتها در جنگ حضوری چشمگیر داشته است.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: این روز که ثمره خون شهیدان و نشانه ایستادگی مقاومت مردم ایران و به ویژه مردم خوب و شریف کرمانشاه است را گرامی می‌داریم.

به گزارش ایرنا، ‌عملیات مرصاد روزهای چهارم و پنجم مردادماه ۶۷ با رمز یا صاحب الزمان (عج) بمنظور مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده از سوی نیروهای بسیج و سپاه با پشتیبانی ارتش در اطراف شهر اسلام آبادغرب در استان کرمانشاه انجام گرفت.

در این عملیات که منافقین آن را عملیات فروغ جاویدان نامیدند، رجوی خود شخصاً و مطابق معمول، شرکت نداشت و از داخل خاک عراق، عملیات را هدایت می‌کرد. فرمان آتش را نیز مریم رجوی و البته از محل امنی در خاک عراق صادر کرد.

رزمندگان اسلام روز پنجم مرداد عملیات مرصاد را آغاز کردند و طی چندین ساعت، صدها تن از منافقین را به هلاکت رسانده و مابقی را به فرار وا داشتند. در این عملیات، رزمندگان اسلام از قسمت سه راهی اهواز (پشت پمپ بنزین اسلام آباد) دشمن را دور زدند و تلفات زیادی به منافقین وارد کردند.

استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید دارد

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha