۶ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۰۸
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85182695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هزار و ۹۰۰  نوآموز مناطق محروم اصفهان از آموزش پیش دبستانی بازمانده‌اند
عکس تزئینی است

اصفهان -ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یک هزار و ۹۶۲ نوآموز در مناطق محروم استان از آموزش پیش دبستانی بازمانده‌اند که اکنون در حال گذراندن دوره یک ماهه آموزشی هستند.

به گزارش ایرنا، وجیهه فاضل روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این کودکان هم اینک در حال گذراندن دوره یک ماهه آموزشی خود هستند که این دوره‌ها ابتدا با هدف آموزش در مناطق ۲ زبانه محروم عشایر و سپس برای سایر ۹ منطقه محروم استان اصفهان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره‌های یک ماهه برای آموزش پیش دبستانی و ورود به کلاس اول کافی نیست، افزود: برخی از مناطق محروم استان اصفهان همانند بوئین و میاندشت،خور و بیابانک و سمیرم و نیز برخی از نقاط عشایری امکانات لازم را برای پیش دبستانی ندارند که در این زمینه آموزش و پرورش مساعدت‌های لازم را انجام داده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: به منظور جذب حداکثری نوآموزان مناطق عشایری و۲ زبانه، نیاز به مساعدت مالی استان برای ایجاد یک دوره یک ساله به جای یک ماهه داریم.

وی در مورد الزامی بودن مقطع پیش‌دبستانی تصریح کرد: در قانون اساسی دوره تحصیل ۱۲ سال است اما تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ۱۳سال است و به همین منظور سازمان ملی نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش شکل گرفته است.

فاضل ادامه داد: بر اساس نظر این سازمان ،پیش دبستانی فقط یک مجموعه خدماتی برای نگهداری کودکان با والدین شاغل نیست و دوره بیش دبستانی باید در دسترس همگان باشد.

وی گفت: آموزش و پرورش استان اصفهان نیاز به مساعدت مالی حدود ۲۶ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریالی دارد تا بتواند هزینه آموزش یک کلاس در طول ۹ ماه تحصیلی را با احتساب ماهانه ۱۵ میلیون ریال و برای ایجاد ۱۹۶ کلاس درس تامین کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان بیان داشت: هم اینک همه پیش‌دبستانی‌های زیر مجموعه آموزش و پرورش، غیر دولتی(غیر انتفاعی) هستند که با توجه به کمبود فضای آموزشی، در برخی از نقاط محروم و با استفاده از مزایای مدارس دولتی رایگان برای جذب کودکان در دوره پیش دبستان ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، حدود یکهزار و ۱۳۰ مرکز پیش دبستانی و ۴۳۰ مهدکودک در استان اصفهان زیر نظر آموزش و پرورش به فعالیت مشغول هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha