۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85182834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین های عزاداری عاشورا در لرستان برگزار شد

۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85182834
آیین های عزاداری عاشورا در لرستان برگزار شد

خرم آباد - ایرنا - آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان در روز عاشورا همزمان با سراسر کشور در شهرها و روستاهای مختلف لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عزاداران حسینی لرستان همزمان با طلوع آفتاب، با نوای "چمرانه" هیات های عزاداری، به میدان ها و خیابان های مختلف شهر و روستاها آمده و بر اساس سنت دیرینه، به نشانه مصیبتی بزرگ، گِل عزای حسین(ع) را بر سر و صورت زدند و در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی با شور و حال خاصی در سوگ حسین(ع‌) و ۷۲ یار باوفایش اشک ماتم ریختند.

از صبح امروز مساجد، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه لرستان پذیرای عزاداران حسینی هستند و مراسم سینه زنی، زنجیرزنی و مداحی نیز در این اماکن با حضور اقشار مختلف مردم از جمله جوانان برگزار می شود.

عزاداران حسینی در ۱۱ شهر لرستان و تمامی روستاهای مختلف، آیین های عزاداری عاشورا را با شکوه خاصی برگزار کرده و همزمان با ظهر عاشورا، نمازجمعه عاشورایی را در نقاط مختلف استان اقامه می کنند.

در شهر خرم آباد نیز نمازجمعه عاشورایی به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان در مصلی این شهر و در سایر شهرها نیز به امامت ائمه جمعه و امامان جماعت برگزار خواهد شد.

اقامه نماز از اهداف مهم و اصلی قیام امام‌ حسین(ع) بود و مردم لرستان طبق آیین سنتی با سر و روی گِل گرفته نماز ظهر عاشورا را در بیش از ۷۰۰ نقطه استان اقامه می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha