۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85182877
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه نوشهر: عاشورا در جهان تحول ایجاد کرده است

نوشهر- ایرنا- امام جمعه نوشهر گفت : قیام عاشورای حسینی در جهان تحول ایجاد کرده چون پیام عاشورا برای همه نسل ها و عصرها است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمود مشایخ در نمازجمعه این هفته نوشهر افزود: حادثه عاشورا به این علت که معمولی نبوده در جهان جاودانه شده است در تاریخ جنگ های زیادی اتفاق افتاده اما هیج اثری از آن ها نیست اما عاشورا کهنه نشده و نمی شود چون امام حسین(ع) اخلاص بالایی داشت و حرکتش با خدا بود.

وی اظهار داشت: عاشورا پیام های زیادی داشت که یکی از پیام آن ها همین که سید الشهدا فرمود: "اگر دین ندارید آزاد مرد باشید". در زمان ما دشمنان انقلاب اسلامی توطئه های زیادی علیه ما به راه انداختند ما می گوییم اگر امروز با جمهوری اسلامی دشمنی دارید، نامرد نباشید، مردانه دشمنی کنید.

خطیب جمعه نوشهر با بیان این که عاشورا یک جنگ ترکیبی بود، یادآور شد: یعنی در این روز، هم محاصره نظامی و اقتصادی داشت و جنگ روانی در آن بود و همه نوع مخالفت ها و شیطنت ها و دشمنی ها نسبت به سید الشهدا انجام گرفت، امروز باید از کردار از کلمات امام و از زیارت نامه های بر جای مانده از ائمه، فرهنگ عاشورا را بشناسیم.

آیت الله مشایخ ادامه داد : نماز امام در ظهر عاشورا پیام فرهنگی دارد و داستان شهادت حضرت علی اصغر مقابله با جنگ روانی دشمن بود، مظلومیت خون سید شهدا با این کودک شش ماهه در دنیا ثابت شد و امضای تومار عاشورا شهادت علی اصغر بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha