۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85182925
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه: پرهیز از بدعت گذاری ویژگی شاخص عزاداری مردم تربت‌حیدریه است

تربت‌حیدریه - ایرنا - امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: حضور پرشور مردم این شهرستان در عزاداری محرم و صفر و پرهیز از بدعت گذاری های ناصواب، ویژگی بارز آیین های مذهبی در این خطه از خراسان رضوی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمد معلمی در خطبه‌های نماز جمعه ظهر عاشورای تربت حیدریه افزود: برگزاری مراسم پرشور حسینی در تربت حیدریه با رعایت آیین هایی که ریشه در آداب عاشورایی دارد، دهان دشمنان را برای یاوه گویی بسته است.

وی با یادآوری اینکه مردم ایران بر سر دفاع از باورهای دینی خود با هیچ کس تعارف ندارند؛ اضافه کرد: این مهم در میان مردم تربت حیدریه با حرمت گذاری صحیح اهل بیت عصمت و طهارت جای قدردانی ویژه دارد.

خطیب جمعه تربت حیدریه با اشاره تلویحی به برخی آیین های مذهبی با محتوا و مضامین ناصواب در مداحی ها و سخنرانی ها گفت: هیات های مذهبی و مردم این شهرستان به شور و شعور حسینی در عزاداری محرم توجه ویژه دارند.

امام جمعه: پرهیز از بدعت گذاری ناصواب ویژگی شاخص عزاداری مردم تربت‌حیدریه است

به گزارش ایرنا، آیین بزرگداشت عاشورای حسینی همزمان با سالروز شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در تربت‌حیدریه از صبح امروز جمعه با برپایی دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی شروع شد و امشب با برگزاری شام غریبان بویژه در حسینیه نخل باغ سلطانی، هیات های ابوالفضلی، دارالتبلیغ، متحده حسینی و سجادیه ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha