۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبر: 85182942
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرری: نماز جمعه پایگاه نگهداشت انقلاب است

شهرری - ایرنا- امام جمعه شهرری با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه گفت: نماز جمعه پایگاهی برای نگهداشت انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه که مصادف با ظهر عاشورا هم بود، افزود: پنجم مرداد سالروز اقامه نماز جمعه در کشور بود و حضرت امام راحل فرمود که اگر انقلاب چیزی نداشت همین نماز جمعه هم کافی بود.

وی ادامه داد: نماز جمعه پایگاه ایمان، وحدت، بصیرت و آگاهی بوده و این پایگاه برای نگهداشت انقلاب ضروری است.

به گفته شاهچراغی، نمازجمعه مردم را نسبت به دشمن ها و توطئه ها آگاه می کند و نماز جمعه، تریبون نظام اسلامی و مردم است.

وی اظهار داشت: فراموش نکنیم که نیروها از پایگاه نمازجمعه به طرف جبهه ها می رفت و در زلزله ها و سیل ها و کرونا کمک های مومنانه شما از طریق این پایگاه جمع آوری و توزیع شد.

امام جمعه ری با اشاره به اهانت به قرآن در سوئد و دانمارک در چند وقت اخیر، گفت: شما این قضایا را بی حساب و کتاب نبینید گو اینکه در داخل کشور اغتشاشگران و ایادی آنها هم اقدامی مشابه داشتند اما مردم جلوی این حرکت ها ایستادند.

وی به حکم رهبر معظم انقلاب در مورد قرآن سوزی هم اشاره و خاطرنشان کرد: باید اشد مجازات برای عامل این جنایت در نظر گرفته و دیگری عامل این جنایت به کشورهای اسلامی تحویل و مجازات شود اما دشمنان بدانند با این گونه حرکات نمی توانند نور خدا را خاموش کنند.

شاهچراغی اضافه کرد: در روایات و احادیث برای دوستداران حسین(ع) و حضرت مهدی(عج) یک سری ویژگی های مشترک آمده است؛ اول وفای به عهد، دوم ثابت قدم بودن است و سومی آمادگی برای شهادت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha