خصم دشمنان با نماز جمعه به خاطر مظهر مقاومت بودن این آیین است

سمنان- ایرنا- رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مظهر جلال امت و ایستادگی برابر دشمنان است و به همین دلیل دشمنان از نمازجمعه هراس دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌ها در معرفی حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی به نمایندگی ولی فقیه در استان و امامت جمعه سمنان در مصلای این شهر افزود: نمازجمعه پایگاه مقاومت فکری و بصیرتی است تا مومنین یکپارچه در برابر دشمنان بایستند.

وی خاطرنشان کرد: امت اسلامی نیازمند ذکر، تقوا و ارتباط مداوم با کانون ولایت است، که تمام این مسائل در نماز جمعه تامین می شود.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: نمازجمعه بستر تعاون در بِرّ و تقوا در جامعه اسلامی است و البته جنبه های اجتماعی نمازجمعه برکت است و اگر امت قدر این آیین را بدانند به تمام خواسته هایشان می رسند.

وی با تاکید بر اینکه اگر جامعه اسلامی نیازمند وحدت و پیوند قلبی آرمانی است این مساله در نماز جمعه در دسترس مسلمین است، یادآور شد: در نماز جمعه برادری‌ها و عزت بین آنها تقویت می شود.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: نمازجمعه عبادت بزرگ و پررمز و راز و عطیه ای الهی است که به برکت انقلاب مردم ایران از این موهبت الهی بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه از نگاه امام راحل انقلاب اسلامی اگر به جز نمازجمعه چیز دیگری به مردم نداد همین نمازجمعه کافی بود، گفت: سوال این است که مگر در نماز جمعه چه خبر است.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: در قرآن مجید سوره ای مستقل با حکمت های فراوان به نمازجمعه اختصاص یافته است و برخی بزرگان سوره منافقون را هم درباره نمازجمعه می دانند که مساله اندکی نیست.

وی با اشاره به آیه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَیٰ ذِکْرِ اللَّه گفت: مومنان کاش می دانستند نماز جمعه در این روز از همه چیز بهتر است یعنی باید عظمت و منافع این آیین عبادی سیاسی نیازمند بررسی است.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه کسی که ایمان به معاد داشته باشد، نمازجمعه را از دست نمی دهد، گفت: پیامبر(ص) از روز پنج‌شنبه خود را برای آیین نمازجمعه آماده می‌کردند و بنا به روایتی خداوند فرشتگان خود را پشتیبان مؤمنان در نمازجمعه قرار داده است.

وی با اشاره به روایات درباره اهمیت حضور در نمازجمعه، بیان کرد: هر قدمی که نمازگزار جمعه بردارد طهارت است، فرشتگان مقرب از سوی خداوند بر کرسی هایی از نور در ورودی مساجد نشیته اند تا با قلم هایی زرین از شرکت کنندگان نام نویسی می کنند.

وی، دعوت کننده به نماز جمعه را خداوند و واسطه را پیامبر(ص) دانست و افزود: نماز جمعه عیدی مومنان در این روز است و به مسلمین توصیه شده تمام موانع را برای این آیین دور بیندازند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری گفت:  نماز جمعه حج مساکین امت است، در نماز هفتگی جمعه منافع فراوانی مانند حج برای مومنان نهفته شده است.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در سال‌های گذشته، گفت: وی شخصیتی مومن و زاهد است که پرچم اعتماد را در این استان سالها برافراشته نگهداشت و اکنون به خواسته خودشان شخصیت جدیدی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان تعیین شد و اکنون استان یکی از فرزندان صالح، باصلاحیت اخلاقی و سوابق جهادی یعنی آقای حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی به این عنوان معرفی شدند.

وی گفت: امام جمعه جدید سمنان از فیض حوزوی، روحیه کار تشکیلاتی، و خوش‌نامی برخوردارند، استاد روحانیون و از خانواده اهل ایثار و جهاد و شهادت هستند، وی همچنین به داشتن روحیه مردمی و ساده‌زیستی شهرت دارند.

وی گفت: نمایندگی ولی فقیه رسالت هدایتی برای مردم و مسئولان در استان دارد، حامی مردم و به ویژه جوانان و حامی مسوولان است.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری گفت: در استان سمنان تعیین نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با فعالیت دولت جدید همزمان شده و یکی از وظایف نماینده ولی فقیه رسالت نظارتی بر تحقق آرمان ها است.

وی ادامه داد: سمنان، استان انقلاب، جهاد، شهادت، وفا، صفا و ولایت است و جوانان این استان مومن و مستعد در تراز انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری حکم رهبر معظم انقلاب در انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی به نمایندگی ولی فقیه در استان و امامت جمعه سمنان قرائت کرد.

در این آیین و خطبه ها حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان معاون دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از مسوولان و نمازگزاران استان سمنان حضور داشتند و از حضور امام جمعه جدید استقبال کردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله شاهچراغی در ۱۴ تیرماه سالجاری در نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب از نمایندگی ولی فقیه در استان و امامت جمعه سمنان استعفا داده بود. حجت الاسلام و المسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سوم مردادماه در نامه‌ای خطاب به آیت الله شاهچراغی ضمن اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از ۴۲ سال مجاهدت و تلاش های صادقانه وی، از موافقت مقام معظم رهبری با استعفای آیت الله شاهچراغی از نمایندگی ولی‌فقیه در استان و امامت جمعه سمنان خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در سال۱۳۴۳ در خانواده مذهبی به دنیا آمد و ۵۵ درصد جانبازی دارد. وی ۲۰ سال سابقه شاگردی در حضور آیت‌الله جوادی آملی و ۲ سال فعالیت در دفتر آیت‌الله بهجت را در کارنامه خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha