۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85183001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه آبادان: نماز جمعه بستر بصیرت افزایی است

آبادان - ایرنا - امام جمعه آبادان گفت: نماز جمعه محلی برای بصیرت افزایی است، بنابراین بر اساس بسیاری از احادیث و آیات قرآن کریم حضور قشرهای گوناگون در مراسم اقامه نماز جمعه اهمیت فراوانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان افزود: حضور هیات های عزاداری سید و سالار شهیدان در مصلای آبادان برای اقامه نماز ظهر عاشورا نشانه اتحاد و همبستگی و حرکت مردم در مسیر مکتب امام حسین(ع) است.

وی اظهار کرد: در روز عاشورا و با حضور هیات‌های سوگواری حضرت ابا عبدالله،بهتر و دقیق تر می‌توان علت‌های دشمنی برخی از خواص با امام حسین(ع) و رقم خوردن واقعه کربلا را بررسی کرد.

خطیب جمعه آبادان گفت: آنان که دنیاپرستی پیشه کنند هرگز نخواهند توانست در مسیر حق قرار گیرند و در این شرایط است که زمینه جسارت به اهل بیت عصمت و طهارت شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به اهمیت حضور در نماز جمعه بیان کرد: در روز جمعه برای مسلمانان برپایی نمازجمعه بر هر امر دیگری ضرورت دارد و حتی در برخی روایات ثواب حج واجب مقبول برای نمازگزار جمعه ذکر شده است.

وی افزود: نماز جمعه یک کنگره بزرگ هفتگی است که تقوا را در میان نمازگزاران و عموم مردم جامعه افزایش می دهد.

حجت الاسلام غبیشاوی بیان کرد: خدواند در قرآن کریم مومنان را برای حضور در نماز جمعه دعوت کرده است.

خطیب جمعه آبادان در ادامه گفت: در روزهای اخیر شاهد برخی کینه ورزی و نفرت پراکنی‌ها از سوی دشمنان اسلام ضد قرآن کریم و شعائر دینی هستیم که این موضوع وظیفه ما را به عنوان مسلمان شیعه عزادار امام حسین(ع) برای مقابله با تحریف‌های دینی و مذهبی سنگین‌تر می کند.

وی افزود: در شرایط کنونی ترویج اسلام راستین در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیات های مذهبی و ولایت پذیری از موضوعاتی است که باید با اولویت دنبال شود.

خطیب جمعه آبادان گفت: از مهمترین عوامل قیام عاشورا تحریف دین از سوی تحریف‌گران و انحراف در حکمرانی اسلامی از سوی کسانی بود که سعی در حذف حکومت اسلامی داشتند.

وس اظهار کرد: نهضت عاشورا یک قیام عادی محدود به زمان نیست بلکه طلوعی است برای اینکه تمام تاریخ بداند مکتب اباعبدالله الحسین (ع) و راهی که آن حضرت در کربلا بنا نهاد مسیر رسیدن به اسلام ناب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha