۷ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85183230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنان ایرانی با الگوگیری از حضرت زینب(س)، پیام انقلاب را به جهانیان برسانند

زنجان - ایرنا - مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان گفت: حضرت زینب(س) در زنده نگه داشتن قیام عاشورا نقش تعیین کننده‌ای داشت و مادران و زنان ایرانی نیز با الگو گرفتن از روش و سیره ایشان پیام اسلام و انقلاب را به جهانیان برسانند.

حجت الاسلام علی قرده داغی روز شنبه با بیان اینکه مصیبت کربلا بسیار بزرگ است، افزود: در زمان واقعه کربلا رسانه های گروهی وجود نداشت تا اطلاع رسانی درباره آن صورت گیرد که این مهم را حضرت زینب(س) در روضه خوانی ها، سخنرانی ها و خطبه های آتشین انجام دادند.

وی با بیان اینکه این بانوی بزرگوار در مجالس مختلف خطبه های محکم و غرایی را بیان کردند، اضافه کرد: گریه ها و ضجه هایی که حضرت زینب (س) بعد از شهادت امام حسین(ع) بر پا کرد با این هدف بود که واقعه سنگین کربلا هرگز فراموش نشود.

این مسوول ادامه داد: سیدالشهدا وقتی کار خود را در کربلا به پایان رساندند، حضرت زینب(س) پیام رسان عاشورا بود و هرکجا که قدم گذاشت و با هر مدلی که توانست این مصیبت بزرگ را به گوش همه افراد اهل کوفه و شام رساند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان ادامه داد: وقتی بانوی قهرمان به مدینه برگشتند، مجالس روضه را برپا کردند و همه این اقدامات نشان می دهد که حضرت زینب نگذاشتند این قیام و حماسه امام حسین (ع) به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام قره داغی افزود: در حال حاضر هم بانوانی هستند که وقتی به حقیقتی دست می یابند آن را به هر شکلی به جهانیان می رسانند و در این میان حقیقتی به نام اسلام و انقلاب وجود دارد که باید به گوش جهانیان رسانده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha