برگزاری سومین پویش «زینب؛ خواهر عشق» در ۴۰ شهر دنیا

تهران- ایرنا- پویش جهانی «زینب؛ خواهر عشق» برای سومین سال پیاپی در ایران و ۴۰ شهر دنیا برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سومین پویش جهانی «زینب؛ خواهر عشق» (Zaynab Sister of love) همزمان با ایام رحلت حضرت زینب (س) به مدت یک هفته با هدف معرفی جهانی این بانوی بزرگوار به صورت بین‌المللی برگزار شد.

این پویش در شهرهای دوسلدروف آلمان، سارایو بوسنی و هرزگوین، دیترویت آمریکا، استانبول ترکیه، اردوگاه آوارگان فوعه و کفریا در منطقه حسیا سوریه، مناطق صعب‌العبور ولایت های بلخ و سرپل افغانستان، کشمیر هندوستان، نبطیه لبنان، گلچین و ناکورو کنیا، نیامی نیجر، نجف عراق و کشورهای نامبیا و اوگاندا با همت محبین اهل بیت (ع) برگزار شد.

پبش از این پویش جهانی زینب خواهر عشق در کاراکاس ونزولاء، بروکسل بلژیک، آمستردام هلند، تورنتو کانادا و دیگر نقاط جهان برگزار شده بود.

این پویش سال ۱۴۰۲ در استان های خراسان رضوی شهر مشهد، فارس شهر شیراز، چهارمحال و بختیاری شهرکرد، البرز کرج، گلستان گرگان، همدان ملایر، کرمان شهرهای بم، ریگان، نرماشیر، گنبکی، منوجان و فهرج، شهرهای تهران و شهریار، اردبیل شهرگرمی، خراسان جنوبی شهر بیرجند، شهرهای ایلام و قم، خوزستان شهرهای خرمشهر و اهواز، کهگیلویه و بویراحمد، شهرهای دیشموک و چرام، زنجان شهرهیدج، آذربایجان غربی شهر خوی و استان بوشهر شهرستان جم برگزار شد.

برپایی موکب‌های پذیرایی و تجمعات عزاداری، اجرای بیش از یکصد روضه خانگی در شهرهای ایران توسط دوستداران اهل بیت (ع)، برگزاری مراسم عزاداری ویژه خانواده‌های زینبیون (مدافعان پاکستانی حرم حضرت عقیله)، برگزاری روضه‌های ویژه نوجوانان در شهرهای ایران، برقراری رویداد من زینب خواهر عشق در محل اعتکاف همراه با پذیرایی افطار در شهرهای مختلف ایران از جمله مسجد امام حسن عسگری (ع) قم با حضور ملیت‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این گردهمایی جهانی بود.

در فضای مجازی هم دوستداران این بانوی بزرگوار با هشت زبان انگلیسی، عربی، اسپانیولی، آلمانی، ترکی استامبولی، فرانسوی، اردو و فارسی هشتگ‌های #Sister_of_ love، #اخت_العشق و #خواهر_عشق مقام حضرت زینب (س) را پاس می‌دارند.

پویش (کمپین) «زینب؛ خواهر عشق» در تلاش است، حضرت زینب (س) را به عنوان خواهر کسی که نماد عشق‌ورزی در کائنات است، معرفی و جایگاه این بانوی بزرگوار عظمت قیام سیدالشهدا و جایگاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را برای جهانیان ترسیم کند. در کنار آن معرفی ابعاد وجودی دخت امیرمومنان و حضرت زهرا (س) در جایگاه علمی، فقهی و تبیین ویژگی‌هایی همچون صبر، از خودگذشتگی و تقوا از دیگر اهداف این پویش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha