۷ مرداد ۱۴۰۲، ۴:۳۰
کد خبر: 85183268
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کمک نظامی ۳۴۵ میلیون دلاری آمریکا به تایوان

۷ مرداد ۱۴۰۲، ۴:۳۰
کد خبر: 85183268
کمک نظامی ۳۴۵ میلیون دلاری آمریکا به تایوان

تهران- ایرنا- ایالات متحده روز جمعه از بسته کمک تسلیحاتی جدید این کشور به تایوان به ارزش ۳۴۵ میلیون دلار رونمایی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کنگره آمریکا در بودجه سال ۲۰۲۳ بسته کمک تسلیحاتی به ارزش یک میلیارد دلار برای تایوان در سال جاری تصویب کرده است.

در هفته‌های اخیر چهار منبع به رویترز گفته‌اند که انتظار می‌رود بسته ۳۴۵ میلیون دلاری کنونی از جمله شامل چهار پهپاد شناسایی غیرمسلح پیشرفته ام کیو – ۹آ باشد اما در عین حال خاطرنشان کردند که گنجاندن آنها در این بسته کمک تسلیحاتی ممکن است به واقعیت تبدیل نشود چرا که مقامات در حال کار بر روی جزئیات حذف برخی از تجهیزات پیشرفته از پهپادها هستند که فقط نیروی هوایی ایالات متحده اجازه دسترسی به آنها را دارد.

دفتر نمایندگی اقتصادی و فرهنگی تایوان در آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از تعهد قوی ایالات متحده برای امنیت تایوان قدردانی می‌کنیم و به همکاری نزدیک با این کشور برای حفظ صلح، ثبات و وضعیت موجود در سراسر تنگه تایوان ادامه خواهیم داد.

به نوشته رویترز، یکی از مسائلی که می‌تواند گنجاندن هواپیماهای بدون سرنشین را مختل کند این بود که چه کسی هزینه تعمیرات آنها را پرداخت خواهد کرد.

پکن بارها از ایالات متحده به عنوان مهمترین تامین کننده تسلیحات تایوان خواسته است که ارسال تسلیحات به این جزیره را متوقف کند.

چین تایوان را جزء قلمرو خود می‌داند و در سه سال گذشته فشار نظامی بر این جزیره را افزایش داده است. این کشور هرگز از توسل به زور برای تحت کنترل درآوردن تایوان دست نکشیده است اما مقامات تایپه می‌گوید فقط مردم تایوانی می‌توانند برای آینده خود تصمیم بگیرند.

در اوایل ماه جاری، مارک میلی ژنرال ارشد آمریکایی گفت که ایالات متحده و متحدانش باید در سال‌های آینده تحویل تسلیحات به تایوان را برای کمک به دفاع از جزیره تسریع کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha