۶ هزار نفر از خدمات هلال احمر خراسان‌شمالی بهره‌مند شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ۶ هزار نفر از ابتدای سالجاری تاکنون از خدمات طرح ایمنی و سلامت این جمعیت در استان بهره‌مند شدند.

ابوالفضل محبان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان با هدف کمک به بهبود سطح سلامت مناطق کم برخوردار و ارتقای کیفیت زندگی مردم اقدام به برگزاری ۱۰ کاروان سلامت در این مدت کرده است و خدمات رایگان در این زمینه ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۹۱۳ بهره‌ور در این طرح، خدماتی به ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال ارائه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی ادامه داد: بر اساس نیازسنجی و شناسایی محلات محروم و به همت داوطلبان و خیران، تعداد ۱۳ پروژه داوطلبی در سطح استان اجرا شد و در این مدت هزار و ۷۰۹ مددجو از کمک‌های تهیه جهیزیه و تعمیرات منزل برخوردار شدند.

وی در ادامه به عملکرد هلال احمر در اجرای طرح "نیابت" اشاره کرد و افزود: این طرح برای تحقق اهداف عام المنفعه جمعیت برای تسکین آلام بشری و کمک به بهبود سطح سلامت انسان‌ها و تبیین نقش هلال احمر در یاری رساندن به اقشار آسیب پذیر جامعه توسط داوطلبان این نهاد اجرا شد و دیدار با خانواده شهدا، سالمندان، معلولان و اهدای بسته‌های معیشتی بهداشتی از اهداف اجرای این طرح محسوب می‌شود.

محبان اضافه کرد: در این مدت با مشارکت داوطلبان هلال احمر استان ۵۷ مورد بازدید از سرای سالمندان، منازل خانواده های نیازمند، شهدا و ایثارگران انجام و خدمات مورد نیاز در حوزه‌های رفاهی، بهداشتی و درمانی آنها شناسایی شد.

رسیدگی به ۴۰۰ پرونده مددکاری

وی به عملکرد بخش مددکاری اجتماعی هلال اهمر خراسان شمالی نیز اشاره کرد و افزود: مددکاران اجتماعی داوطلب در شرایط عادی و اضطراری بروز بحران ها و بلایای طبیعی با عزم بهبود بخشیدن به عملکرد افراد نیازمند، کمتر برخوردار و اجتماعات آسیب دیده و در معرض آسیب بیشتر وارد میدان می‌شوند تا این افراد بتوانند بر مشکلات خود فایق آیند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی عنوان کرد: بر این اساس ۴۰۰ پرونده مددکاری به ارزش ریالی چهار میلیارد ریال در این مدت توسط مددکاران این جمعیت رسیدگی شد.

وی یادآور شد: همچنین در این مدت؛ چهار هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۴ میلیارد ریال بین نیازمندان استان توزیع شد.

محبان با تاکید بر توانمندسازی ساکنان محلات کم‌برخوردار و ایجاد اشتغال گفت: در این مدت ۲ نمایشگاه جهت عرضه تولیدات و دستاوردهای مشمولان طرح ۲۰۲۰ محله کم‌برخودار با هدف ایجاد انگیزه و درآمدزایی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha