خراسان شمالی دبیر تخصصی مهندسان خانه هلال شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: دبیری تخصصی مهندسان خانه هلال کشور به این استان داده و مجوز لازم در این زمینه گرفته شد.

به گزارش ایرنا، سازمان نظام مهندسی ساختمان در چارچوب توافق نامه با جمعیت هلال احمر و با هدف ارتقای خدمات مهندسی و سطح تاب آوری جامعه اقدام به تشکیل کمیسیون مدیریت بحران و راه اندازی خانه هلال نموده است و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان می توانند با عضویت در خانه هلال و شرکت در دوره های آموزش امدادی و تخصصی، صلاحیت لازم برای ارائه خدمات مهندسی در بحران‌ها را کسب نمایند.

ابوالفضل محبان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صدور مجوز برای دبیری خانه هلال تخصصی مهندسان به خراسان شمالی با درخواست مهندسان این استان پیگیری شد و در سفر مدیرکل دفتر توسعه خانه های هلال جمعیت هلال احمر محقق شد.

وی با بیان اینکه رویکرد جمعیت هلال احمر تخصصی شدن خانه های هلال است افزود: خانه هلال تخصصی به دبیری یک استان فعال می شود و سایر استان ها برای راه اندازی خانه هلال، از دبیر مجوز دریافت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون سایر استان ها برای راه اندازی خانه تخصصی هلال در رشته مهندسی باید مجوزهای لازم را از خراسان شمالی دریافت کنند.

وی افزود: خانه هلال مهندسان با رویکرد ارائه آموزش لازم در زمینه های مختلف از جمله سازه ها، اسکان اضطراری و زیرساخت اردوگاهی تاسیس شده است.

محبان خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی ۱۷۴ خانه هلال شهری و روستایی راه اندازی و فعال شده است.

بحران های طبیعی نظیر زلزله و سیل از جمله تهدید ها در استان خراسان شمالی است که سالانه خسارت های زیادی به این خطه از کشور تحمیل می کند.

خراسان شمالی جزو ۱۰ استان حادثه خیز کشور محسوب می شود و وقوع هر کدام از این حوادث همواره خسارات مالی و جانی فراوانی را به دوش مردم و دولت ها انداخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha