۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85183458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی ۵۲ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- جانشین فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: کشفیات مواد مخدر استان در سه نخست امسال نسب به مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد افزایش یافت.

سرهنگ محمد غلامی روز شنبه در حاشیه نشست شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۴۸۲ کیلوگرم مواد مخدر سنتی و صنعتی در سه ماه نخست امسال در استان کشف شد که از این میزان ۴۶۸ کیلوگرم مربوط به مواد مخدر سنتی است.

وی افزود: میزان کشفیات مواد مخدر سنتی نیز در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ غلامی با اشاره به اجرای طرح های مقابله و مبارزه با شیوع اعتیاد در استان، گفت: همچنین در این بازه زمانی ۷۲ قاچاقچی و ۵۱۲ خرده فروش دستگیر و به مراجع قضایی استان تحویل داده شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان شمالی ادامه داد: در سه ماهه امسال ۶۷۱ معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ سپرده شدند.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگه داری از معتادان متجاهر و ترک اعتباد آنها به صورت رایگان هستند.

وی با اشاره به انجام عملیات های برون استانی پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: ۱۲ عملیات مشترک نیز با استان های دیگر در این مدت انجام شد که منجر به متلاشی شدن ۱۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر و توقیف ۳۳ دستگاه خودرو شده است.

شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد و نسبت به کل جمعیت ۱۱.۵۸ درصد است.

جمعیت این استان حدود یک میلیون نفر است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha