طرح توسعه مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ بجنورد کلنگ زنی شد

بجنورد- ایرنا- طرح توسعه مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ بجنورد با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار امروز(دوشنبه) با حضور مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، استاندار خراسان شمالی و برخی مدیران استانی در منطقه لنگر کلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در حاشیه کلنگ زنی این طرح اظهار کرد: اینک ظرفیت این مرکز تنها ۱۰۰ نفر است که با بهره داری از این طرح ظرفیت مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ لنگر بجنورد به ۱۵۰ نفر افزایش خواهد یافت.

مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ بجنورد واقع در منطقه "لنگر"با ظرفیت ۱۰۰ نفر زیر نظر اداره کل بهزیستی استان خراسان شمالی فعالیت می کند.

ابوالحسن نجفی با اشاره به کسب مجوز مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ شیروان نیز تصریح کرد: سال گذشته ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تکمیل و تجهیز این مرکز در شیروان جذب شد.

وی افزود: با بهره برداری از این مرکز نیز ظرفیت مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ خراسان شمالی ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگهداری از معتادان متجاهر و ترک اعتیاد آنها به صورت رایگان هستند و در این مراکز معتادان متجاهر و فاقد سرپناه سه تا ۶ ماه به صورت رایگان نگهداری و تحت درمان قرار می گیرند.

حضور در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی و کلنگ زنی طرح توسعه مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ بجنورد از برنامه های سفر یکروزه مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به استان است.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

جمعیت این استان حدود یک میلیون نفر است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha