جوانی در رودخانه زاب میرآباد غرق شد
عکس تزئینی است

مهاباد - ایرنا - فرماندار میرآباد گفت: یک جوان اهل بانه در رودخانه زاب در نزدیکی پل گومان این شهرستان بدلیل عدم اشنایی با فن شنا، غرق شد.

حسین خضری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این جوان ۲۴ ساله که به همراه دوستانش برای تفریح به این منظقه آمده و برای شنا وارد رودخانه زاب شده بود به دلیل عدم آشنایی و مهارت کامل جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: پس از این رویداد، جسد این جوان از رودخانه خارج شد و نیروهای فوریت پزشکی ۱۱۵ عملیات احیای قبلی را انجام دادند اما تلاش آنان بی نتیجه ماند.

فرماندار میرآباد گفت: رودخانه زاب از جمله رودخانه‌های خروشان است و شناکردن در آن نیازمند مهارت خاص و برای افرادی که در این امر تبحر زیادی ندارند، می‌تواند خطر آفرین باشد.

خضری از مهمانان و گردشگران این شهرستان خواست از شناکردن در رودخانه زاب خودداری کنند و در حاشیه این رودخانه خروشان چادر برپا نکنند تا شاهد رویدادهای ناگواری از این دست نشویم.

به گزارش ایرنا، امسال بر اثر سهل انگاری شهروندان بویژه جوانان، چند نفر در آذربایجان غربی بر اثر غرق شدن در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان جان خود را از دست داده‌اند.

رودخانه زاب یکی از رودخانه‌های دائمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان‌های پیرانشهر و میرآباد به سوی سردشت ادامه می‌یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.

این رودخانه دارای جریان آب دائمی است و در طول سال خشک نمی‌شود؛ این رودخانه و درهٔ عمیق آن یکی از دیدنی‌ترین رودخانه‌های غرب کشور به شمار می‌رود که به خودی خود دارای جاذبه‌های گردشگری است.

شهرستان مرزی میرآباد در جنوب آذربایجان‌غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha