۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85183660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرستاده ویژه چین در راه پاکستان/تحکیم تعاملات راهبردی در دستورکار

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با دهمین سال از اجرای کریدور اقتصادی پاکستان-چین، دولت اسلام‌آباد در تکاپوی میزبانی از فرستاده ویژه رئیس جمهوری چین است، بازدیدی که بیانگر مرحله جدید از تقویت همکاری‌های راهبردی دو کشور به ویژه در حوزه‌های انرژی و اقتصادی است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، هی لیفنگ معاون نخست وزیر و نماینده ویژه «شی جینپینگ» رئیس جمهوری چین قرار است فردا به دعوت رسمی دولت پاکستان سفر رسمی ۳ روزه به اسلام‌آباد پایتخت این کشور انجام دهد.

دولت پاکستان همزمان با دهمین سالگرد اجرای کریدور اقتصادی پاکستان-چین موسوم به طرح "سیپک" برای میزبانی از فرستاده ویژه رئیس جمهوری چین و ملاحظه ترتیبات امنیتی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه را در اسلام‌آباد تعطیل اعلام کرد.

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: فرستاده ویژه رئیس جمهوری چین در این بازدید ضمن حضور در برنامه‌های مرتبط با دهمین سالگرد کریدور اقتصادی با رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان دیدار خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: هی لیفنگ نقش برجسته ای در روابط اقتصادی بین المللی چین و اجرای طرح کمربند و جاده ایفا کرده است که طرح سیپک نیز جز پروژه‌های شاخص آن است. وی به عنوان رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، در برنامه ریزی و اجرای پروژه های متعدد سیپک در پاکستان نقش اساسی داشت.

سفر نماینده‌ ویژه شی به اسلام‌آباد بخشی از تبادلات و گفت‌وگوهای منظم در عالی ترین بین پاکستان و چین محسوب می‌شود. دو کشور اهمیتی بالایی برای توسعه هرچه بیشتر "مشارکت همکاری استراتژیک در همه شرایط" خود قائل هستند.

وزارت خارجه پاکستان افزود که دو کشور نگاه رو به جلو برای شناسایی راه های جدیدی جهت تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری دارند.

طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین با هزینه ۶۲ میلیارد دلار طی سفر سال ۲۰۱۳ رئیس جمهوری فعلی چین به اسلام‌آباد کلید خورد، دو کشور آن را به عنوان تحکیم همکاری‌های راهبردی به ویژه همگرایی و توسعه ارتباطات منطقه‌ای تعبیر می‌کنند. در عین حال مشارکت راهبردی اسلام‌آباد و پکن همواره با کارشکنی غرب به ویژه سنگ‌اندازی آمریکایی‌ها مواجه بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha