۶۴ مرکز خدمات‌ بهزیستی در استان اردبیل فعال است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی اردبیل از فعال بودن ۶۴ مرکز روزانه و شبانه‌روزی در این استان و ارائه خدمات تخصصی و مراقبتی به بیش از ۲ هزار و ۸۵۰ مددجو در این مراکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حامد رضایی روز شنبه در جریان بازدید نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان ذهنی موسوم به "خانه مهر" اردبیل اظهار کرد: خدمات تخصصی و مراقبتی مراکز یاد شده از سوی همکاران غیردولتی به جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی افزود: ۲۵ هزار و ۸۰۶ معلول در اداره کل بهزیستی استان دارای پرونده حمایتی هستند و بیش از ۱۹ هزار و ۹۴۱ مستمری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: پرداخت حق پرستاری ماهانه برای مبتلایان به ضایعات نخاعی و معلولان شدید و خیلی شدید در قالب خانواده محور به ۱۰ هزار و ۳۴ نفر و به صفر رسیدن افراد پشت نوبتی مستمری با تغییر رویکرد خدمات‌رسانی به جامعه هدف از مولفه‌های شاخص عملکرد بهزیستی استان است.

صدیف بدری ، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با اشاره به نشست خود با معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، نسبت به پیگیری مصوبات آن در رابطه با احقاق مطالبات معلولان قول مساعد داد.

او با اشاره به شعار هفته بهزیستی سال جاری با عنوان "برای مردم، برای به زیستن" کار در چنین مجموعه‌ای را بسیار سخت خواند و افزود: کارکنان این مراکز با خدای خود معامله کرده‌اند و خیر دنیا و آخرت شامل حال آنها خواهد بود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و بیش از ۲۷ هزار خانوار این استان زیرپوشش بهزیستی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha