راه‌اندازی مراکز جدید ترک اعتیاد در دستور کار بهزیستی اردبیل نیست

اردبیل- ایرنا- مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه بخشی از ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز بهبود اقامتی این استان خالی است، گفت: در هیچ شرایطی زیر بار فشار برای راه‌اندازی کمپ‌های جدید و تبدیل کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۵ به بازداشتگاه موقت معتادین متجاهر نمی‌رویم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد رضایی روز پنج شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ کمپ اعتیاد و مرکز اقامتی بهبود اعتیاد در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند که ظرفیت خالی این مراکز باعث شده است کمسیون ماده ۲۶ اداره کل بهزیستی استان با صدور مجوز جدید برای کمپ‌های جدید موافقت نکند.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: در چهار ماه نخست امسال مجموع پذیرش شدگان در مراکز اقامتی بهبود و ترک اعتیاد استان اردبیل ۶۰۰ نفر بوده است و این ظرفیت بسیار پایین‌تر از ظرفیت مراکز ترک اعتیاد استان است

وی ادامه داد: میانگین حضور معتادین خودمعرف در کمپ‌های استان اردبیل در طول چهار ماهه نخست امسال ۳۵۰ نفر برای هر کمپ بوده و این در حالی است که ظرفیت خالی کمپ‌ها ۱۵۰ نفر است.

رضایی گفت: وضعیت تنها مرکز ترک اعتیاد خلخال نیز از این قاعده مستثنی نیست و در حالی که ظرفیت مرکز اقامتی بهبود و ترک اعتیاد شهرستان خلخال ۶۰ نفر است میانگین معتادین پذیرش شده در این کمپ و در هر دوره درمانی به ندرت به ۲۰ نفر می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: هم اکنون اداره کل بهزیستی استان اردبیل ۶۳ میلیارد ریال بدهکار کمپ‌های ترک اعتیاد این استان است و در صورت صدور مجوز برای راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد جدید امکان تامین اعتبار برای پرداخت هزینه‌های این مراکز وجود ندارد.

وی گفت: در هیچ شرایطی زیر بار فشار برای راه‌اندازی کمپ‌های جدید و تبدیل کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۵ به بازداشتگاه موقت معتادین متجاهر نمی‌رویم.

رضایی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز هرسال و با هدایت معتادین متجاهر به سمت مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ استان اردبیل معتادین خود معرفی که تحت درمان قرار دارند در معرض آسیب اجتماعی ناشی از اقامت معتادین متجاهر در این مراکز قرار می‌گیرند.

در این جلسه فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال هم با تقدیر از تلاش مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان افزود: با هدف ارتقای سطح مبارزه با مواد مخدر در جلسه شورای تامین شهرستان از رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خلخال به نحو شایسته‌ای تجلیل شد.

سید جواد یحیی‌زاده از راه‌اندازی قریب الوقوع مرکز ترک اعتیاد سرپایی دولتی خلخال خبر داد و گفت: مقدمات کار از جمله تعیین محل و تجهیز آن از سوی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان انجام شده و به زودی با صدور مجوز، این مرکز خدمات خود را به بیماران گرفتار در دام اعتیاد این شهرستان ارائه خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha