سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی: دنبال تبدیل به سه رشته اصلی کشور هستیم

کرمان - ایرنا - سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی کشور گفت: باوجود برنامه ریزی انجام شده، آمادگی جسمانی را در آینده نه چندان دور به عنوان یکی از سه رشته اصلی کشور معرفی خواهیم کرد اما تحقق این مهم، کار و تلاش و پیگیری زیادی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد گواری روز شنبه در نشست مجمع انتخاباتی هیات آمادگی جسمانی استان کرمان افزود: باید به مناطق محروم و کمتر برخوردار خدمات رسانی کنیم و در این مناطق، فعالیت داشت تا به جمعیت آماری مورد نظر خود برسیم.

وی عنوان کرد: هیات آمادگی جسمانی نوپا و نیازمند جایی اختصاصی در مراکز استان و شهرستان هاست تا با ۲۶ رشته زیرمجموعه خود در استان کرمان فعال شود؛ یکی از راه‌های جذب ورزشکاران، ایجاد مکان هایی با دسترسی مناسب مردم به آنهاست.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی کشور افزود: دوره مربیگری و داوری درجه ۲ در کرمان برگزار شد و بنا داریم در استان ها مربیگری را ارتقا دهیم که در این خصوص بانک اطلاع رسانی هدفمند مورد نیاز است.

وی ادامه داد: آمادگی جسمانی ایران ظرفیت همگانی و ورزش قهرمانی را دارد، ضمن آنکه باید با گسترش این ورزش، سلامت را بین همه مردم توسعه دهیم.

گواری یادآور شد: آمادگی جسمانی اساس همه رشته های ورزشی کشور است که در این زمینه تولید محتوا برای همه رشته ها در برنامه قرار گرفته و در این زمینه مربیان آمادگی جسمانی را پرورش می دهیم.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی: دنبال تبدیل به سه رشته اصلی کشور هستیم

انتقاد از کم تحرکی دانش آموزان

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وضعیت سلامت جامعه مناسب نیست اظهار داشت: در مقطع سنی کمتر از ۱۰ سال کم تحرکی را در بین دانش آموزان می بینیم که این موضوع وظیفه ما را سنگین تر می‌کند و تحقق این هدف مگر با استفاده از تمامی ظرفیت های کشور، اتفاق نمی افتاد.

گواری تصریح کرد: در این خصوص باید تعامل و ارتباط نزدیکی با دستگاه های دانش آموزی، کارگری، شهرداری و بسیج مردمی داشته باشیم.

آمادگی جسمانی کرمان سالن ورزشی ندارد

رییس جدید هیات آمادگی جسمانی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه این هیات سالن ورزشی اختصاصی ندارد گفت: ورزشکاران ما از سانس های دیگر ورزش ها استفاده می کنند که باید سالن تخصصی برای این هیات تاسیس کنیم و منشا خیر برای ورزش استان باشیم.

کیانا صنعتی با اشاره به ضرورت تعامل و همکاری سازنده با بسیج، ورزش کارگری، دانش آموزی و دانشجویی گفت: باید از تمامی زیرساخت ها برای رشد این ورزش استفاده شود.

وی بیان کرد: ۱۰ کمیته از ۲۵ کمیته زیرمجموعه آمادگی جسمانی در استان کرمان فعالیت دارند که از این میزان پنج کمیته به صورت حرفه ای کار می کنند لذا باید این کمیته ها را تقویت کنیم و در شهرستان ها گسترش دهیم.

رییس جدید هیات آمادگی جسمانی استان کرمان با اشاره به ضرورت کسب کرسی های تخصصی در فدراسیون آمادگی جسمانی عنوان کرد: امروز در هیاتی تصمیم گیری می کنید که حدود ۸۰ درصد جامعه هدف آن را بانوان تشکیل می دهند و ایمان دارم حق مطلب به درستی در مورد بانوان ادا نشده و تلاش خواهم کرد که دِینَم به ورزش استان و کشور را در حد شایسته ادا کنم.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی: دنبال تبدیل به سه رشته اصلی کشور هستیم

فعالیت های هیات آمادگی جسمانی کرمان

سرپرست پیشین هیات آمادگی جسمانی استان کرمان نیز گفت: این هیات هیچ ساختار سازمانی و حتی دفتری برای کار نداشت لذا یک دفتر در مرکز شهر آماده سازی کردیم، از دی ماه سال گذشته تاکنون ۲۴ دوره آموزشی موفق گذاشتیم و در بین پنج هیات برتر استان کرمان شناخته شدیم.

کامبیز صنعتی افزود: بانوان نزدیک به ۸۰ درصد ورزشکاران هیات آمادگی جسمانی استان کرمان را تشکیل می دهند و معتقدم حق بانوان به صورت مطلوب در این عرصه ادا نشده است.

وی ادامه داد: طی ۶ ماه فعالیت به عنوان سرپرست هیات آمادگی جسمانی استان کرمان نتوانستم به عنوان مرد از حق بانوان دفاع کنم و با نگاه مبتنی بر احترام به حقوق بانوان تلاش کردم که این ورزش را در شهرستان ها گسترش دهم.

صنعتی عنوان کرد: همچنین تلاش کردیم با همکاری هیات آمادگی جسمانی و دانشگاه، سطح علمی این هیات را بالا ببریم و باوجود گذشت کمتر از یکسال، ایمان دارم که می توانیم سهمی در پیشرفت این رشته ورزشی کشور داشته باشیم.

کامبیز صنعتی از این دوره انتخابات انصراف داد و کیانا صنعتی با ۲۶ رای از ۲۶ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات آمادگی جسمانی استان کرمان انتخاب شد.

همچنین در این آیین کامبیز صنعتی به عنوان نایب رییس هیات آمادگی جسمانی استان کرمان و نفیسه شیخ حسینی پور خزانه دار، محمدعلی بحرینی پور، مهتاب شجاعی و رضا جلال مآب به عنوان عضو هیات رییسه معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha