توسعه ورزش آمادگی جسمانی در کشور نیازمند عزم ملی است 

زنجان - ایرنا - سرپرست فدراسیون ورزش آمادگی جسمانی گفت: هم اکنون وضعیت آمادگی جسمانی شهروندان در کشور مطلوب نیست و توسعه این ورزش به عزم ملی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد گواری روز چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیات آمادگی جسمانی استان زنجان با بیان اینکه شیوع بیماری‌های غیر واگیر و کم تحرکی توسعه این رشته را بیش از گذشته در جامعه ضروری کرده است، افزود: ارائه خدمات مطلوب در این رشته ورزشی می‌تواند به ترغیب و رضایتمندی مردم برای گرایش به آن منتهی شود.

این مسوول با بیان اینکه رویدادهای مختلفی در حوزه آمادگی جسمانی تعریف شده است، گفت: طی مهر امسال المپیاد رشته‌های زیر مجموعه آمادگی جسمانی با حضور یک هزار شرکت کننده برگزار شد.

به گفته گواری، این فدراسیون تربیت مربی را در قالب تفاهم‌نامه‌ هایی در رشته های کبدی و هندبال آغاز کرده است که در ادامه برای سایر رشته ها نیز اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمادگی جسمانی یک رشته جذاب، متنوع و دارای رشته‌های زیر مجموعه متعدد برای مخاطبان است، اضافه کرد: این فدراسیون با گذشت یکسال از شکل‌گیری، هم اکنون فعالیت خود را در ۳۲ استان آغاز کرده است.

این مسوول ورزشی با بیان اینکه این فدراسیون در اوایل کار به دلیل نوپا بودن با ابهاماتی در فعالیت های خود مواجه شد، ادامه داد: در زمان حاضر، فدراسیون ورزش آمادگی جسمانی به موقعیت خوب و با ثباتی رسیده، به طوری که برنامه های مختلفی از قبیل برگزاری ۸۰۰ دوره آموزشی را انجام داده است.

گواری با تاکید بر اینکه آمادگی جسمانی با سلامت مردم سر و کار دارد، افزود: این رشته ورزشی در بهبود کیفیت زندگی مردم بسیار تاثیر گذار است و منحصر به قشر خاصی نیست.

وی با بیان اینکه با توجه به گستره وسیع مخاطبان، وظیفه هیات بیش از گذشته سنگین است، گفت: این فدراسیون همکاری های بین بخشی به ویژه با آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داده است.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی یکی از تفاوت های مهم این هیات با ورزش همگانی را مستمر و منظم بودن آن عنوان کرد و گفت: بسیاری برای حفظ تناسب به آمادگی جسمانی گرایش می یابند که از اهمیت این رشته ورزشی حکایت دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه رییس هیات ورزشی آمادگی جسمانی، دانش افزایی مربیان و نظارت جدی بر باشگاه‌های ورزشی را مورد توجه قرار دهد، گفت: با توجه‌ به افزایش کم تحرکی در جامعه باید مدیران این رشته بیش از گذشته در استان فعال باشند.

جواد بازرگان به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جامعه ورزشی اشاره کرد و افزود: ایشان به ایران قوی و ورزش قوی تاکید داشتند که لازمه تحقق آن حمایت های مادی و معنوی از ورزش است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد امکانات لازم ورزشی برای حضور قدرتمندانه ورزشکاران در رویدادهای مختلف بین المللی باید بیش از گذشته مورد توجه‌ قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha