۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85183898
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باند سارقان سیم برق در جیرفت متلاشی شد

۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85183898
باند سارقان سیم برق در جیرفت متلاشی شد

جیرفت- ایرنا- فرمانده انتظامی جیرفت گفت: باند سارقان سیم و کابل برق در این شهرستان با کشف ۱۰ فقره سرقت از آنان متلاشی و سه سارق به همراه یک مالخر دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عزت الله عبدلی نسب روز شنبه اظهار داشت: در پی وقوع چند سرقت سیم و کابل برق در سطح شهر جیرفت، ماموران کلانتری ۱۱ با اقدامات اطلاعاتی و بررسی محل وقوع سرقت ها سه سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه از سارقان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی، سیم چین و تجهیزات مرتبط مخصوص قطع برق کشف شد، افزود: سارقان به ۱۰ سرقت و فروش تجهیزات سرقت شده به به مالخر اعتراف کردند که در ادامه مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی جیرفت با اشاره به اینکه سیم های سرقتی تحویل اداره برق شهرستان شد اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

به گزارش ایرنا یکی از معضلات شبکه های توزیع هوایی به ویژه در حاشیه شهرها، سرقت سیم های مسی به علت گران‌ قیمت بودن آنهاست که استفاده از کابل های خودنگهدار به دلیل وجود هسته فولادی و سیم آلومینیومی، خطر سرقت هادی از شبکه را تا حد صفر کاهش می دهد که این رویه هنوز در شهرستان جیرفت انجام نشده است.

کابل های خودنگهدار مزایای زیادی دارد که توقف فعالیت سارقان سیم برق تنها یکی از این مزایاست؛ کاهش استفاده غیرمجاز از برق نیز از دیگر مزایای این طرح عنوان می شود که امکان استفاده غیرمجاز از برق را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha