زنگ دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در دیار کرمان به صدا در آمد 

کرمان - ایرنا - دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با سایر نقاط کشور در دیار کریمان، آغاز شد تا بار دیگر مردم این خطه قهرمان پرور برای انتخاب رییس جمهور مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، زنگ انتخابات در دور دوم ریاست جمهوری در ۲ هزار و ۴۲۸ شعبه اخذ رای با ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی به صدا درآمده و رای گیری از واجدان شرایط آغاز شده است.

استاندار کرمان روز پنجشنبه (دیروز) در نشست ستاد انتخابات استان با اشاره به آخرین تمهیدات انتخابات بیان کرد: در حوزه زیرساخت، تدابیر لازم برای حداکثر آزادسازی ظرفیت انرژی دیده شده که مشکلی در روند برگزاری انتخابات به وجود نیاید.

محمد مهدی فداکار ادامه داد: در بحث پشتیبانی نیز هماهنگی و آماده‌سازی‌ها برای خودرو صورت گرفته و استان آماده برگزاری انتخابات پرشور است.

وی گفت: ما مامور هستیم که انتخابات سالم و بدون حاشیه برگزار کنیم. مشارکت بسیار اهمیت دارد و به عنوان مجری، امین رای مردم هستیم.

فداکار تاکید کرد: با همکاری هیأت نظارت، انتخابات ۱۵ تیر ماه همانند دور قبل در کمال صحت و سلامت برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: هیچ تغییری به لحاظ تعداد صندوق‌ها، شعب و عوامل اجرایی انتخابات نسبت به دور اول نخواهیم داشت.

واجدان شرایط در استان کرمان ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۵۴ نفر هستند که طی مرحله اول یک میلیون و ۷۰ هزار و ۲۸۶ رای ماخوذه و مشارکت ۴۶ درصدی ثبت شد.

بر اساس برگ های صحیح شمارش‌شده در دور اول انتخابات، سعید جلیلی ۴۷۷ هزار و ۵۸۹ رای معادل ۴۵ درصد، مسعود پزشکیان ۳۲۹ هزار و ۴۷۰ معادل ۳۱ درصد، محمدباقر قالیباف ۲۱۵ هزار و ۸۹۲ معادل ۱۹.۶ و مصطفی پورمحمدی هشت هزار و ۵۱۳ رای معادل۰.۸ آرا را به دست آوردند.

در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری مسعود پزشکیان و سعید جلیلی که در مرحله نخست حائز بیشترین رای شده بودند، رقابت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha